Suomen suosituimpana verkkokauppana itseään markkinoiva Verkkokauppa.com on kertonut uudistavansa verkkokauppansa.
Verkkokauppa.comin verkkosivut uudistuvat kevään 2023 aikana. Uudistusten kerrotaan tulevan olemaan sekä rakenteellisia että visuaalisia, ja niiden tarkoitus on sujuvoittaa asiointikokemusta.
Verkkokauppa.comin sivuilla vierailee noin miljoona kävijää kuukaudessa. Kaupan tuotevalikoima on laajentunut 30 vuoden varrella moneen suuntaan, mikä näkyy myös asiakaskunnan monipuolistumisena. Nyt Verkkokauppa.com uudistaakin verkkokauppaansa kasvavan asiakaskuntansa tarpeiden mukaiseksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Alun alkaen Verkkis on ollut tietokoneharrastajien kauppa. Tänä päivänä meidän saitilta löytää itsensä myös kätevä kotikokki, vauhdin hurmasta syttyvä pyöräilijä ja innokas drone-harrastaja. Me haluamme olla heille kaikille se pysäkki, missä on niin helppoa ja inspiroivaa asioida, ettei muualle oikeastaan kannata mennä”, kuvailee Verkkokauppa.comin Business Development Lead Anton Paasi.
Navigaatio uusiksi
Verkkokauppa.comin verkkokaupan uudistuksessa keskitytään erityisesti valikoiman tunnettuuden lisäämiseen sekä tuotteiden löydettävyyteen, ja isoin muutos tulee näkymään navigaatiossa.
”Asiakastesteissä on ilmennyt, että osa tuotteista meinaa hukkua valtavan valikoimamme uumeniin. Lähdemme taklaamaan tätä ongelmaa selkiyttämällä navigaatiota kertaheitolla, ja jatkossa kaikki tuotteet alakategorioineen niputetaan kuvaavien kattoteemojen alle. Näin asiakkaankin verkkokalvoille piirtyy heti kokonaiskuva mitä kaikkea meiltä oikein saa”, Paasi havainnollistaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Verkkokauppa.comin uudistuvassa verkkokaupassa tullaan näkemään myös ostopäätöstä helpottavia uusia ominaisuuksia, yhä selkeämpää rytmitystä ja visuaalisesti raikkaampaa ilmettä.
”Jatkossa esimerkiksi ajankohtaisista kampanjoista, palveluista ja osto-oppaista nähdään mukaansatempaavia sisältönostoja, jotka elävöittävät sivua ja tarjoavat apua ostamisen tueksi. Asiantuntijamme on valjastettu vahvemmin verkkoon ja heidän ostovinkkejään on yhä enemmän luettavissa. Nostamme myös asiakkaiden tekemiä tuotearvosteluja suoraan tuote-esittelyjen lomaan päätöksenteon tueksi ja läpinäkyvyyden nimissä”, Paasi kuvailee.
Verkkokauppa.com toteutti verkkokaupan kehitystyön tueksi keväällä 2022 kuluttajatutkimuksen, jolla kartoitettiin suomalaisten ostomotiiveja, tarpeita ja kulutusmieltymyksiä. Tutkimustulosten kerrotaan osoittaneen, että kuluttajat suosivat ostamisessa edelleen kivijalan ja verkkokaupan yhdistelmää.
”Tuote halutaan nähdä paikan päällä ja napata heti mukaan, siksi ostamista myymälästä edelleen suositaan. Verkkokaupan rooli on kuitenkin noussut yhä kriittisemmäksi tuotteiden vertailuvaiheessa, sillä nykyään valinnat on pääosin jo tehty ennen kuin tullaan myymälään”, kertoo Verkkokauppa.comin myyntijohtaja Pekka Litmanen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Mietimme kaiken aikaa keinoja, joilla voisimme palvella asiakkaitamme entistä sujuvammin. Vaihtokauppa-palvelun lanseeraus, pikatoimitukset, kattava myymäläverkosto sekä kotimaiset varastot tähtäävät kaikki samaan tavoitteeseen – ja se tavoite on tyytyväinen asiakas”, naulaa Litmanen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »