Monia ärsyttänyt mainostyyppi poistuu YouTubesta huhtikuun alkupuolella. Muutos ilahduttanee tietokoneilla videoita katselevia.
YouTuben videosoittimen alareunaan ilmestyvät mainokset poistuvat palvelusta kokonaan, eikä niitä esitetä enää 6. huhtikuuta alkaen. Tietokoneella käytetty mainostyyppi on jo pitkään nostattanut monien veranpainetta häiritessään katselukokemusta satunnaisina hetkinä, ja nyt sen on määrä painua kokonaan unholaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
YouTube vahvistaa asian tukipalstallaan, jolla se kuvailee muutoksen ”parantavan katselukokemusta ja siirtävän painopistettä kohti paremmin toimivia mainoksia tietokoneilla ja mobiililaitteilla”. Sitä, millaisilla mainoksilla videoruudulle ilmestyvät ikkunat on määrä korvata, ei kuitenkaan ole vielä kerrottu.
Huhtikuulle kaavailtu uudistus vaikuttaa jonkin verran tuottajien arkeen, mutta YouTube lupaa tarjota mahdollisuuden siirtyä ”toisenlaisiin mainostyyppeihin”. Liioin tätä ilmaisua videopalvelu ei sen tarkemmin avaa.
Lienee kuitenkin selvää, että muutoksista huolimatta mainosten määrä ei ole YouTubessa vähenemässä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Monia ärsyttäneet, soittimen alaosaan ilmestyvät mainokset poistuvat joka tapauksessa YouTubesta 6. huhtikuuta, eivätkä tuottajat voi sen jälkeen enää asettaa niitä videoihinsa.
Älypuhelimilla on jo kauan sitten siirrytty mainoskatkoja muistuttavaan järjestelyyn, jossa tuote-esittelyt on sijoitettu rykelmiin videon alkuun sekä taukomaisesti toiston lomaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »