Spotifyyn on valmisteilla erittäin näkyvä uudistus. Päivitetty kotinäkymä muistuttaa TikTokissa nähtyä.
Spotify uudistuu kenties merkittävimmällä tavalla vuosiin, kun sovelluksen käyttöliittymä laitetaan kokonaan uusiksi. Vastedes musiikkipalveluna tunnettu Spotify panostaa myös visuaaliseen sisältöön imitoiden samalla sosiaalisen median palveluita, kuten Instagramia ja TikTokia.
Palvelun kotinäkymässä pääosassa ovat myös jatkossa albumit ja soittolistat, jotka vievät suurimman tilan näytöllä. Heti alla on kuitenkin itsestään esikatselumaisesti toistuvia videopodcasteja, joiden pariin käyttäjä voi hypätä yhdellä napautuksella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kotinäkymällä on lisäksi muun muassa Instagramin tarinasyötettä muistuttavia, suurikokoisia valokuvia, jotka esittelevät uusia tiettyjä albumeita tai levyjä kuunneltavaksi. Kaiken kaikkiaan Spotifyn käyttökokemus muuttuukin melkoisesti, ja pystysuuntaista selailua on edessä enemmän kuin ennen, aiheesta kirjoittava The Verge luonnehtii.
Keskiössä on uuden musiikin – ja entistä enemmän myös muun sisällön, kuten äänikirjojen ja videopodcastien – löytämisen helpottaminen, Spotify perustelee. Käyttäjille tarjotaan nopeasti paljon uutta, mahdollisesti kiinnostavaa sisältöä selattavaksi, ja sopivimmat voi valita kuunteluun vaikka heti.
Niin ikään esimerkiksi musiikin tai podcastien yleisnäkymän toimivat vastedes tarinatilamaisen, pystysuuntaisen syötteen tavoin. Käytössä on myös automaattinen toisto, joka antaa käyttäjälle välittömän maistiaisen siitä, millaista sisältöä sovellus milloinkin tarjoilee.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudistetussa Spotifyssa myös tekoälyn merkitys korostuu, ja esimerkiksi hiljattain esitelty henkilökohtainen keinoälytiskijukka AI DJ saa enemmän näkyvyyttä. Samaten käyttäjien soittolistoihin automaattisesti tehtäviä, väliaikaisia ja kuunteluhistoriaan perustuvia lisäyksiä korostetaan vastedes enemmän.
Spotify on jo hyvän aikaa pyrkinyt laajentamaan pelkästä musiikkialustasta muihin mediasisältöihin, ja esimerkiksi podcasteja alustalla onkin jo melkoinen joukko. Myös jatkossa saman suuntauksen on määrä jatkua, mitä Android- ja iOS-sovelluksille nyt julkistettu, merkittävä käyttöliittymän uudistus entisestään korostaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »