VR Matkalla -sovelluksen kautta voi nyt tilata ravintolavaunun tuotteita omalle paikalle toimitettuna kaukoliikenteen junamatkoilla.
VR:n mukaan tilattava valikoima sisältää ravintolavaunun suosituimpia lämpimiä annoksia ja välipalatuotteita. Kun tilauspalvelu on avoinna, se löytyy VR Matkalla -sovelluksen etusivulta. Matkustaja voi seurata tilauksen valmistumista suoraan sovelluksesta, jossa näkyy myös arvio toimituksen ajankohdasta.
VR:n sovellukseen nyt lisätty palvelu on pidemmälle kehitetty versio alun perin koronapandemian iskiessä luodusta palvelusta, jossa ravintolavaunun tuotteita pystyi tilaamaan omalle paikalle tekstiviestillä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Huomasimme, että palvelu toi asiakkaille iloa moniin muihinkin tarpeisiin – erityisesti pienten lasten tai lemmikkien kanssa matkustavat ja liikuntarajoitteiset asiakkaat kiittelivät palvelua todella näppäräksi. Asiakkaiden toiveiden perusteella halusimme kehittää palvelun pysyvästi saataville ja yhä helppokäyttöisemmäksi. Ravintolavaunut palvelevat jatkossakin myös kohtaamispaikkana, jossa voi nauttia herkullisia ruoka-annoksia tai juomia rauhassa paikan päällä”, taustoittaa VR:n palvelujohtaja Petri Martola.
Uuden tilauspalvelun löytää matkan aikana VR Matkalla -sovelluksen etusivulta. Palvelu on käytettävissä automaattisesti, jos lipun on ostanut kirjautuneena VR Matkalla-sovelluksessa tai vr.fi:ssä. Jos matkalipun on ostanut ilman kirjautumista, lipun saa lisättyä sovellukseen myös jälkikäteen kuitista löytyvän tilausnumeron ja maksuviitteen avulla.
Lisätietoa ja esimerkiksi hinnasto löytyy VR:n verkkosivuilta. VR Matkalla -sovelluksen tilauksissa tuotehintoihin on lisätty 1 euron palvelumaksu verrattuna ravintolavaunun tavallisiin hintoihin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jos junahenkilökunta joutuu poikkeustilanteessa keskeyttämään palvelun, se poistuu tilapäisesti näkyvistä sovelluksessa.
”Ravintolavaunu on kiinni liikkuvassa junassa, joka vaihtuu päivän mittaan eri vuoroiksi, joissa henkilökunta vaihtuu ja asiakkaat ovat kyydissä eri yhteysvälien ajan. Tästä lähtökohdasta oli innostava pähkinä purtavaksi suunnitella jouheva tilausmalli. Kun yhdistetään digitaalinen ja fyysinen palvelu, tarvitaan hyvin tiivistä kehitystyötä yhdessä junahenkilökunnan ja asiakkaiden kanssa. Palvelua kokeilleiden asiakkaiden palautteen perusteella voimme olla tyytyväisiä lopputulokseen, ja nyt on upeaa päästä avaamaan palvelu saataville kaikille matkustajille”, kertoo VR:n digitaalisista palveluista vastaava johtaja Marika Schugk.
VR Matkalla -sovellus osaa esimerkiksi tunnistaa, millä asemalla tilauksen tehnyt asiakas on jäämässä pois junasta, ja keskeyttää tilauksen, ellei se ehtisi asiakkaalle ajoissa ennen määränpäätä.
”Haluamme varmistaa tilauksille kohtuulliset toimitusajat. Jos ravintolavaunussa on ruuhkaa ja tilauksia on jo jonossa, junahenkilökunta voi keskeyttää tilausmahdollisuuden väliaikaisesti. Silloin suosittelemme kokeilemaan hetken kuluttua uudelleen tai pistäytymään paikan päällä ravintolavaunussa, josta voi myös halutessaan ottaa tuotteet mukaan omalle paikalle”, Martola kertoo.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »