Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteestä vastaavan HSL:n palveluihin on kohdistunut alkuviikon aikana palvelunestohyökkäys.
Palvelunestohyökkäystä epäiltiin jo aiemmin syyksi HSL:n palvelujen hitauteen ja ongelmiin, mutta keskiviikkoaamuna HSL on vahvistanut asian.
HSL:n mukaan keskiviikkoaamuna kello 9 sen palveluista HSL-sovellus oli toiminnassa, ja lippujen oston olevan mahdollista. Reittiopas ei kuitenkaan toiminut sovelluksessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiemmin keskiviikkoaamuna myös HSL.fi-verkkosivusto oli poissa toiminnasta, mutta nyt sen pitäisi toimia normaalisti. Verkkoselaimella toimii myös reittiopas.
”HSL:n digitaalisissa palveluissa on esiintynyt hitautta ja toimintakatkoksia maanantain, tiistain ja keskiviikon aikana. Häiriöt johtuvat palvelunestohyökkäyksestä. Merkkejä asiakkaidemme tietojen vaarantumisesta ei ole”, HSL tiedottaa.
Palvelunestohyökkäys tarkoittaa hyökkääjän ajavan palveluihin verkkoliikennettä niin, että palveluiden tavallinen käyttö häiriintyy tai estyy kokonaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
HSL muistuttaa myös, että HSL:n reittihakuja voi tehdä HSL:n omien palvelujen lisäksi myös kolmannen osapuolen palveluissa, kuten esimerkiksi Google Mapsin joukkoliikennehaulla.
HSL:n mukaan se jatkaa tilanteen selvittämistä yhdessä järjestelmien toimittajien kanssa ja häiriöiden uusiutumiseen on varauduttu.
Tilanne HSL:n digipalveluissa 14.12. klo 9:
– Sovellus toimii, lippuja voi ostaa. Sovelluksen reittiopas ei toimi.
– https://t.co/7p1TewySho toimii.
– Selaimen reittioppaaseen pääsee myös osoitteessa https://t.co/j1QYaQ6Nfg
– Häiriöiden taustalla on palvelunestohyökkäys.— HSL (@HSL_HRT) December 14, 2022
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »