Gigantin mukaan sen Black Friday -kampanja onnistui erittäin hyvin poikkeukselliseen vuoteen ja hankalaan markkinatilanteeseen nähden.
Gigantin Black Friday -kampanja kesti kaikkiaan 12 päivää, torstaista 17. marraskuuta maanantaihin 28. marraskuuta asti ja ylsi viime vuoden vahvoihin myyntilukuihin yhteiskunnallisesti epävarmentuvan taloustilanteen ja synkkenevien kuluttajaennusteiden keskellä.
Tarkalleen tänä vuonna Gigantin Black Friday -kampanja kiri myynnissä yli kolmen prosentin kokonaiskasvuun. Gigantin Black Friday -kehitys on ollut positiivista myös kovan 40 prosentin kasvun tuoneen vuoden 2020 jälkeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gigantti kertoo asiakkaiden löytäneen myymälöihin tänä vuonna edellisvuotta paremmin, ja asiakastyytyväisyys kasvoi. Myynnin suurimmiksi vetureiksi muodostuivat kodin pienelektroniikan ja Epoq-keittiöiden tuotekategoriat. Myydyimpien tuotteiden kärkeen nousivat muun muassa robotti-imurit, kahvikoneet ja kuulokkeet.
”Black Friday -kauppa on käynyt vilkkaaseen tahtiin vastoin yleisiä talousodotuksia, ja asiakkaat ovat löytäneet myymälöihin viime vuotta paremmin. Kampanjan tulos näyttää kokonaisuudessaan varsin hyvältä poikkeukselliseen vuoteen ja hankalaan markkinatilanteeseen nähden. Vahvinta kasvua ovat tehneet kodin pienelektroniikan ja Epoq-keittiöiden tuotekategoriat. Positiivisiin suorittajiin kuului myös kasvuaan jatkanut yritysmyynti. Myydyimpien tuotteiden kärkeen nousivat laadukkaat arjen helpottajat, kuten robotti-imurit, kahvikoneet ja kuulokkeet”, kommentoi Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka.
Viime vuonna Black Friday -myyntiä hankaloitti haastava saatavuustilanne, mutta tänä vuonna saatavuus pysyi hyvänä koko kampanjan ajan, ja hyvän saatavuuden odotetaan jatkuvan myös joulukuussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Olen hurjan kiitollinen koko henkilökunnallemme, joka valmistautui huolella, jaksoi puristaa kiireen keskellä, ja palveli asiakkaita kaikkensa antaen. Meillä oli tänä vuonna myymälöissä paljon uusia giganttilaisia, jotka ottivat hommat haltuun ja pärjäsivät erinomaisesti. Parasta kiitosta meille mitattavassa muodossaan on myymälöidemme 95 % HappyOrNot-asiakastyytyväisyys, jossa pääsimme tänä vuonna noin puolen prosentin kasvuun viime vuoteen verrattuna. Otamme joka pykälän kiitollisuudella vastaan tänä aikana, joka läpivalaisee jatkuvasti ja herkeämättä asiakaspalvelukokemuksen onnistumista”, Tarkka kuvailee.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »