Elon Musk on lähettänyt nyt ensimmäisen sähköpostiviestinsä Twitterin henkilöstölle, myöhään keskiviikkoiltana Yhdysvaltojen aikaa. Asiasta raportoi Bloomberg.
Elon Musk toteutti Twitter-yritysostonsa lokakuun lopulla ja nousi näin Twitterin pääomistajaksi. Tämän jälkeiset vajaat pari viikkoa ovatkin olleet sitten vauhdikkaita: Musk muun muassa erotti ensitöikseen Twitterin entisen johtoportaan ja alkoi ampua julki ideoitaan palvelun uudistamiseksi. Viime viikolla Twitter antoi potkut noin puolelle työntekijöistään, mutta sekään ei mennyt aivan nappiin – osaa työntekijöistä jouduttiin pyytämään nopeasti takaisin, sillä heidän työpanostaan tarvittiin sittenkin.
Vaikka Musk on jo ehtinyt paljon ja muun muassa antanut lähtöpassit puolelle työntekijöistä, oli Muskin nyt lähettämä sähköpostiviesti vasta hänen ensimmäinen yhteydenpitonsa koko Twitterin henkilöstölle yhtiön pääomistajaksi nousemisen jälkeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muskin mukaan Twitterillä on ”edessä vaikeat ajat” muun muassa yleisen taloustilanteen heikentyessä, eikä sen suhteen ”ole olemassa tapaa sokerikuorruttaa viestiä” eli kaunistella tilannetta ja sitä kuinka se vaikuttaa vielä nykyisin pääosan liikevaihdostaan mainoksista saavaan Twitteriin.
Osana viestiään Twitterin henkilöstölle Musk on ilmoittanut myös yleisesti etätöiden lopettamisesta kertoen odottavansa työntekijöiden viettävän jatkossa toimistolla vähintään 40 tuntia viikossa. Ennen Muskin aikaa Twitterillä oli käytössä pysyvä missä tahansa työskentelyn mahdollistava etätyökäytäntö. Nytkin Musk jätti vielä pienen takaportin auki, sillä hän kertoo voivansa hyväksyä tapauskohtaisesti etätyöt valituille työntekiiöille.
Muskin yksi ajatuksista Twitterin muuttamiseksi on tehdä siitä vähemmän riippuvainen mainoksista. Viestissään henkilöstölle Musk toisti nyt aiemman tavoitteensa siitä, että Twitterin liikevaihdosta jatkossa puolet tulisi palvelun käyttäjiltä kerättävistä tilausmaksuista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi Twitter on Muskin johdolla uudistanut kuukausimaksullisen Twitter Blue -tilauksen, jonka uudistuksista eniten huomiota on kiinnittänyt aiemmin varmennetuille tileille varatun sinisen oikein-merkin tuominen osaksi profiilia.
Profiilin yhteyteen saatavan merkin lisäksi Muskin suunnittelema uusi Twitter Blue -tilaus tarjoaa etusijan vastauksissa, maininnoissa ja haussa, mitä Musk pitää tärkeänä myös roska- ja huijausviestejä vastaan taistelussa, mahdollisuuden julkaista pidempiä video- ja äänitiedostoja sekä puolet vähemmän mainoksia.
Toistaiseksi uudistuneen Twitter Blue -tilauksen julkaisu on ollut melkoinen katastrofi. Se johti heti 9. marraskuuta ensimmäisillä markkinoilla tapahtuneen julkaisunsa jälkeen moniin huijauksiin, joissa nyt maksamalla tilille saatua sinistä oikein-merkkiä on hyödynnetty huijaustwiittien vakuuttavuuden kohottamiseen.
Muskin mukaan Twitterin onnistuminen vaatii jatkossa kovaa työtä. ”Edessä oleva tie on vaivalloinen ja menestys vaatii kovaa työtä”, Musk kirjoitti viestissään Twitterin henkilöstölle. Aiemmin Musk on kertonut Twitterin liikevaihdon pudonneen massiivisesti ja sen tappioiden olleen 4 miljoonaa dollaria päivässä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Erillisessä sähköpostissa Musk lisäsi vielä, että ”seuraavien päivien aikana ehdoton prioriteetti on kaikkien varmennettujen bottien / trollien / roskapostin löytäminen ja keskeyttäminen.”
Muskin sekava toiminta, kohua herättäneet mielipiteet sekä huoli esimerkiksi vihapuheen lisääntymisestä Twitterissä ovat saaneet viime aikoina monet mainostajat vähintään keskeyttämään mainontansa Twitterissä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »