Noustuaan viime viikolla Twitterin omistajaksi 44 miljardin dollarin ostotarjouksensa toteutumisen jälkeen, on Elon Musk laittanut heti toden teolla tuulemaan. Tulossa näyttää olevan pikavauhdilla muutos myös käyttäjätilien varmentamiseen.
Ensitöikseen Musk erotti Twitterin entisiä johtohenkilöitä, kun toimitusjohtaja Parag Agrawal, talousjohtaja Ned Segal, päälakimies Sean Edgett sekä lakiasioista, yhteiskuntasuhteista ja alustan luotettavuudesta vastannut Vijaya Gadde saivat välittömästi potkut.
Heti perjantaina Musk määräsi myös Twitter.com-kotisivun muutettavaksi palveluun sisäänkirjautumattomilla käyttäjillä. Aiemmin kotisivu sisälsi lähinnä vain sisäänkirjautumismahdollisuuden, mutta nyt sillä esillä ovat suositut twiitit Twitterin Tutki-näkymän tavoin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Muskin on raportoitu ajavan Twitteriin myös muita pikaisia muutoksia.
Erityisesti Musk suunnittelee käyttäjätilin varmennuksen eli verifioinnin, joka näkyy profiilitiedoissa oikein-merkkinä, vaativan jatkossa maksullista tilausta. Verifiointi kertoo, että Twitter on varmentanut, että Twitter-tili kuuluu todella sille henkilölle tai taholle, jota se kertoo edustavansa.
Twitterillä on jo entuudestaan ollut tarjolla muutamia lisätoimintoja sisältävä kuukausimaksullinen Twitter Blue -tilaus, jonka hinta Yhdysvalloissa on ollut 4,99 dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt muun muassa The Vergen lähteiden mukaan Muskin suunnitelmissa on Twitter Bluen kehittäminen kalliimmaksi tilaukseksi, joka sisältää myös käyttäjien verifioinnin. Uuden tilauksen hinta olisi 19,99 dollaria kuukaudessa ja varmennettujen käyttäjien tulisi tehdä tilaus 90 päivän sisällä muutoksen julkaisusta tai he menettäisivät olemassa olevan verifiointinsa.
The Vergen lähteet kertovat, että Twitterin työntekijöille ilmoitettiin sunnuntaina 30. lokakuuta aikaa olevan 7. marraskuuta asti toteuttaa edellä kuvailtu muutos tai he saisivat potkut.
Twitterissä Musk itse totesi maanantain vastaisena yönä Suomen aikaa, että koko Twitterin varmentamisprosessia ollaan parhaillaan uudistamassa (twiitti alla artikkelin lopussa).
Aiemmin esiteltyjä, vuonna 2021 lanseeratun Twitter Blue -tilauksen muita ominaisuuksia ovat muun muassa mainosvapaat artikkelit osallistuvilta julkaisijoilta sekä mahdollisuus muuttaa Twitter-sovelluksen kuvakkeen tyyliä. Myös mahdollisuus muokata julkaistuja twiittejä tuotiin aluksi saataville Twitter Blue -käyttäjille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Musk on asettanut pidemmän aikavälin tavoitteeksi toistaiseksi lähes kaiken liikevaihtonsa mainoksista saavalle Twitterille kasvattaa tilauksista tulevan liikevaihdon osuuden puoleen kokonaisliikevaihdosta.
Muskilla on myös kiire saada Twitterin kannattavuutta parannettua liikevaihdon kasvattamisen sekä toisaalta kululeikkausten, kuten henkilöstövähennysten, kautta, jotta kassavirta pysyy riittävänä kaupan rahoittamisessa käytetyn 13 miljardin dollarin velkarahoituksen korkokuluihin pankeille sekä tuomaan tuottoja Muskille ja hänen sijoittakumppaneilleen.
The whole verification process is being revamped right now
— Elon Musk (@elonmusk) October 30, 2022
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »