Aihetunnisteet, eli #-merkin jälkeiset aihetunnisteet, ovat olleet pitkään olennainen osa Twitterin käyttökokemusta.
Tavallisesti #hashtagit toimivat nykyään linkkeinä, joita painamalla aukeaa listaus kyseisen tunnisteen sisältävistä twiiteistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt sovellusten tutkimisen parissa ahkeroinut Jane Manchun Wong on kuitenkin huomannut Twitterin kokeilevan hämmentävää muutosta, nimittäin linkeistä luopumista hashtageissa. Alta löytyvissä twiitissä Jane Manchun Wong esittelee #hashtagia, joka ei olekaan avattava linkki.
Jane Manchun Wongin mukaan kokeiluun osallisilla käyttäjillä muut hashtagit, kuin brändeille myytävät maksulliset kuvakkeen sisältävät bränditunnisteet, eivät ole enää linkkejä.
Twitterin tarkoitusperiä kokeilun takana ei tiedetä. Se saattaa liittyä hashtagien linkkien osittaiseen rajoittamiseen jatkossa tietyissä tilanteissa tai tiettyjen tunnisteiden yhteydessä tai sitten Twitter todella suunnittelee luopuvansa linkkien tarjoamisesta hashtageissa, jolloin tämä mahdollisuus jäisi vain maksullisten bränditunnisteiden ominaisuudeksi – ja niistä tulisi houkuttelevampia panostuskohteita brändeille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitter ei ole kommentoinut kokeilua tai jatkosuunnitelmiaan.
Twitter is working on an experiment where #hashtags are no longer clickable links
(unless the Tweet contains Branded Hashtags like #OneTeam and #Periscope that brands pay to add an icon next to hashtags for a while to promote stuff)
Not sure what this is for… pic.twitter.com/DdcYyDVaNM
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 10, 2022
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »