Instagram alkaa pian esittää mainoksia paikoissa, joita niitä ei ole ennen nähty. Uudistusten jakelu on jo alkanut.
Instagram alkaa näyttää mainoksia myös Tutki-näkymän etusivulla ja profiilisyötteissä. Kyseiset osiot ovat aiemmin olleet mainoksettomia, mutta nyt asiaan on tulossa muutos.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tutki-välilehden etusivu aukeaa Instagram-alapalkin tuttua suurennuslasikuvaketta napauttamalla. Kuvista ja videoista koostuvassa, mosaaiikkimaisessa näkymässä aletaan vastedes esittää mainoksia, jotka Meta-yhtiön jakaman kuvakaappauksen perusteella näyttäisivät olevan reilusti tavanomaisia julkaisuja suurempia.
Tähänkin asti Tutki-välilehden syötteissä – jotka aukeavat, kun etusivulla esitettyä julkaisua napauttaa – on esitetty mainoksia, mutta pian ne valtaavat myös aloitusnäkymän.
Niin ikään profiilisyötteissä aletaan ensi kertaa esittää mainoksia. Täten vaikkapa tuttavan julkaisuja pystysuuntaisesti selailtaessa on jatkossa jatkossa katseltava myös maksettua sisältöä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Instagraminkin omistava Facebook-yhtiö Meta perustelee TechCrunchin mukaan muutosta sillä, että käyttäjät kuluttavat yhä enemmän aikaa Tutki-näkymän etusivulla ja profiilisyötteissä.
Meta mainosmyynti ei viime aikoina ole kasvanut entiseen malliin, ja yhtiön toimitusjohtaja Mark Zuckerberg kertoikin aiemmin mittavista säästötoimista. Instagramin myyntiä pyritään nyt piristämään uusilla mainospaikoilla, jotka on jo tuotu sovellukseen maailmanlaajuisesti.
Hiljattain mainoksettoman Instagram-kokemuksen tarjonnut The OG App -sovellus nousi otsikoihin. Vain parin päivän olemassaolon jälkeen se kuitenkin poistettiin Metan vaatimuksesta sovelluskaupoista, ja nyt varsinaiseen Instagramiin on tulossa yhä enemmän mainoksia.
Liike on riskialtis ja saattaa ärsyttää käyttäjiä, TechCrunch analysoi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »