TikTok suunnitteli verkkokauppaa myös Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin, mutta on nyt tullut toisiin ajatuksiin. Aiheesta uutisoi lähteisiinsä vedoten The Financial Times.
Kovasti viime vuosina kasvanut TikTok on perunut suunnitelmansa sovelluksen sisäisen verkkokaupan avaamisesta Euroopan unionissa ja Yhdysvalloissa. Syynä on kädenlämpöiseksi jäänyt kiinnostus, mutta kokonaan ajatusta ei silti liene kuopattu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
TikTokin kiinalaisvastine Douyin on jo hyvän aikaa mahdollistanut shoppailun sovelluksessa, ja verkkokauppamaisia toimintoja on viime aikoina kokeiltu pienessä mittakaavassa esimerkiksi Isossa-Britanniassa. Vastaanotto on kuitenkin jäänyt verrattain laimeaksi, mikä on saanut TikTokin ainakin toistaiseksi perumaan suunnitelmansa.
Kiinalaisperäinen TikTok on kasvanut viime aikoina todella nopeasti, ja yhteensä sovelluksella on tätä nykyä jo yli miljardi aktiivista käyttäjää. Kiina-kytkökset ovat kuitenkin herättäneet myös huolta, ja esimerkiksi Yhdysvaltain viestintävirasto vaati hiljattain Applea ja Googlea poistamaan palvelun sovelluskaupoistaan.
TikTokin voittokulku on ajoittaisista uhkakuvista huolimatta jatkunut jo pitkään, ja ajatusta verkkokauppa-alustastakaan ei liene vielä kokonaan kuopattu, vaikka suunnitelma nyt jäissä onkin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Myös esimerkiksi Instagramiin ja Facebookiin on jo tuotu omat verkkokaupat, jotka ovat menestyneet verrattain hyvin. TikTokin kiinalaisvastineen tuotoista iso osa on nykyisin peräisin kauppa-alustasta, mutta Euroopassa sellaista ei ihan heti nähtäne.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »