Apple hallitsi älykellomarkkinoita tammi-maaliskuussa 2022. Myös Samsung-kellojen kauppa kävi mukavasti.
Tutkimusyhtiö IDC:n laitemarkkinoiden tutkimuksesta Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueella vastaava Francisco Jeronimo on jakanut tilastoja alkuvuoden myydyimmistä älykelloista. Tammi-maaliskuussa 2022 myydyistä älykelloista peräti 51,2 prosenttia oli Apple Watcheja.
Myös Samsungin markkinaosuus, 18,2 prosenttia, oli merkittävä Galaxy Watch4 -kellokaksikon kiinnostettua kuluttajia. Kolmanneksi suurin osuus oli Garminilla (7,2 %), minkä lisäksi kärkiviisikkoon mahtuivat Huawei (4,5 %) ja Fitbit (3,6 %).
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yksittäisistä älykellomalleista myydyin oli Apple Watch Series 7, toiseksi myydyin taas Apple Watch SE. Kolmatta ja neljättä sijaa hallitsivat Samsungin Galaxy Watch4 sekä Galaxy Watch4 Classic, ja viidenneksi myydyin oli Apple Watch Series 3.
Applen asema älykellomarkkinoilla on siis yhä selvästi vahvin, ja yhtiön kellot hallitsevat myös yksittäisten mallien myyntitilastoja. Yli puolet myydyistä älykelloista oli tammi-maaliskuussa Applen valmistamia.
Tilastojen takaa on hyvä huomata, että Samsungin älykellokauppa kasvoi vuoden takaiseen verrattuna Applea nopeammin. Nähtäväksi jää, miten markkinatilanne tulevaisuudessa kehittyy.
3 of the 5 most sold Smartwatches in 1Q22 are @Apple watches & represented 50% of the total mrkt. @Samsung watch sales grew faster in 1Q22.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Top 5 #Smartwatch Vendors in Q1 2022:
🏆#1 @Apple [51.2%]
🏆#2 @Samsung [18.9%]
🏆#3 @Garmin [7.2%]
🏆#4 @Huawei [4.5%]
🏆#5 @fitbit [3.6%] pic.twitter.com/FQw6gFiJGG— Francisco Jeronimo (@fjeronimo) June 9, 2022
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »