Instagram on esitellyt uuden visuaalisen ilmeensä. Keskiössä ovat värit, fontit ja hieman uudenlainen käyttökokemus.
Instagramin visuaalinen ilme uudistuu lähiaikoina, ja muutokset on helppo jaotella kolmeen ryhmään. Instagram-logon niin sanottu liukuväri (engl. gradient) on suunniteltu uudelleen, minkä ohella uusi Instagram Sans -fontti on tehty korostamaan palvelun ”erityistä identiteettiä”.
Kenties merkittävin muutos on kuitenkin luvassa Instagramin käyttöliittymään. Kovinkaan tarkasti uudistuksesta ei kerrottu, mutta lähiaikoina sisällön on määrä nousta yhä enemmän keskiöön kuvapalvelussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tarkoituksena on esittää enemmän sisältöä täydellä ruudulla, mikä Instagramin mukaan nostaa ”yksinkertaisuuden ja itseilmaisun” paremmin esille. Myös markkinointi mainitaan, sillä myös mainokset näkyvät uudistusten myötä koko ruudulla.
Instagram Sans -fontti puolestaan on suunniteltu kieliasiantuntijoiden kanssa siten, että sama tyyli toimii erilaisissa kirjoitusjärjestelmissä. Latinalaisen aakkosiston ohella uusi fontti on mukautettu sopivaksi esimerkiksi thain, japanin ja arabian kirjoitusjärjestelmille.
Instagramin mukaan uuden visuaalisen ilmeen on määrä korostaa ”jatkuvaa kehitystä” sovelluksen pyrkiessä tarjoamaan aina vain mukaansatempaavampia käyttökokemuksia koko Instagram-yhteisölle. Uudistukset julkaistaneen palveluun lähiaikoina.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »