Netflixiin saattaa tulla mainoksia odotettua aiemmin, uusi raportti paljastaa. Olemassa oleviin tilauksiin muutos ei kuitenkaan vaikuttane.
Netflix etsii jatkuvasti uusia tapoja kasvattaa suosiotaan, ja edullisempi, mainoksin höystetty tilausvaihtoehto on eräs suunnitteilla oleva uudistus. Aiemmin mainosten uskottiin tulevan palveluun vasta vuosien kuluttua, mutta tuore raportti kertoo muuta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
The New York Timesin raportin mukaan Netflixin johto olisi lähettänyt työntekijöille viestin, jossa kerrotaan, että mainoksia sisältävät tilausvaihtoehdot halutaan tuoda palveluun jo loka-joulukuussa 2022.
Mainoksilla silattu tilaus olisi tämänhetkisten tietojen mukaan nykyisiä tilauksia edullisempi, mutta mainokset katkaisisivat katselukokemuksen silloin tällöin. Nykyisiin tilauksiin ei kuitenkaan olisi mainoksia luvassa, ainakaan näillä näkymin.
On myös todennäköistä, että mainoksia sisältäviä tilauksia ei ainakaan ensimmäisenä julkaista Euroopan markkinoille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Raportin mukaan myös tilien luvatonta yhteiskäyttöä ehkäiseviä toimia aiotaan tuoda Netflixiin vielä tänä vuonna. Eräs keino on paraikaa testattava uudistus, joka mahdollistaisi oman talouden ulkopuolisten henkilöiden lisäämisen tilaukseen edullisesti parin euron lisämaksulla.
Netflix on kasvanut viime vuosina kohtalaisen tasaisesti, mutta viimeisimmässä tulosjulkistuksessaan suoratoistopalvelu kertoi menettäneensä vuosineljänneksen aikana peräti 200 000 tilaajaa. Kyseessä oli ensimmäinen kerta yli vuosikymmeneen, kun Netflixin tilaajamäärä laski.
Kilpailun alati kasvaessa Netflix aikoo lähitulevaisuudessa panostaa yhä enemmän myös peleihin. Loppuvuodesta palveluun tiedetään nyt odottaa myös mainoksia sisältäviä tilauksia ja uusia keinoja epämääräisen yhteiskäytön estämiseksi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »