Instagram päivittää algoritmejaan, mikä vaikuttaa myös käyttäjien näkemään sisältöön. Alkuperäiset julkaisut saavat enemmän näkyvyyttä.
Instagramin algoritmit painottavat jatkossa yhä enemmän alkuperäistä sisältöä. Näin muiden jo aiemmin jakamia kuvia ja videoita uudelleen julkaisevat tilit saavat vastedes vähemmän aikaa parrasvaloissa, Instagramin toimitusjohtaja Adam Mosseri kertoo julkaisemallaan Twitter-videolla.
”Tässä on keskitytty alkuperäisyyteen. Jos luot jotakin alusta pitäen, sinun pitäisi saada siitä enemmän arvostusta verrattuna siihen, että vain jakaisit toisten sisältöä. Aiomme yrittää lisätä alkuperäisen sisällön arvostusta etenkin uudelleen jaettuun verrattuna”, Mosseri perusteli.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Instagram on tähänkin asti suosinut alkuperäistä sisältöä, mutta vastedes algoritmi painottaa sitä entistä enemmän. Täten käyttäjät saattavat nähdä kuvapalvelussa aiempaa harvemmin esimerkiksi jo olemassa olevista julkaisuista koostettuja Reels-videoita.
Myös muiden tilien sisältöjen uudelleenjakamiseen perustuvat käyttäjät saavat yhä vähemmän näkyvyyttä.
Toimitusjohtaja Mosserin mukaan Instagram ei täydellä varmuudella kykene erottamaan edelleen jaettua sisältöä alkuperäisestä. Algoritmia kehitetään kuitenkin hiljalleen, ja tulevaisuudessa se tarkastelee esimerkiksi sitä, onko se jo nähnyt käsiteltävän julkaisun aiemmin.
📣 New Features 📣
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
We’ve added new ways to tag and improved ranking:
– Product Tags
– Enhanced Tags
– Ranking for originalityCreators are so important to the future of Instagram, and we want to make sure that they are successful and get all the credit they deserve. pic.twitter.com/PP7Qa10oJr
— Adam Mosseri (@mosseri) April 20, 2022
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »