Applen palvelut ovat palautuneet normaaliin toimintaan.
Monissa Applen palveluissa ilmeni maanantai-iltana Suomen aikaa nähtävästi maailmanlaajuinen käyttökatkos, joka osin kesti jopa tunteja. Osa Applen palveluista poistui ongelmien vuoksi kokonaan pois käytettävistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ongelmat koskivat vaihtelevasti muun muassa palveluja App Store, iCloud, Siri, iMessage, iTunes Store, Apple Kartat, Apple Music, Apple Podcastit, Apple Arcade, Apple Fitness+, Apple TV+, Missä on…?, FaceTime, Muistiinpanot ja Pörssi.
iCloud-pilvipalvelun toimimattomuus saattoi tarkoittaa lisäksi synkronoinnin toimimattomuutta myös kolmansien osapuolten sovelluksissa.
Kello 22 jälkeen Apple kertoi Järjestelmän tila -sivullaan kaikkien sen palvelujen toimivan jälleen normaalisti ja katkosten tulleen ratkaistuksi. Osa palveluista palasi ainakin osittain toimintaan jo huomattavasti aiemminkin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen käyttäjille tarjottavien palvelujen lisäksi maanantain katkokset vaikuttivat myös Applen sisäisiin järjestelmiin, mistä johtuen työntekijöiden etätyöt ja palvelu Apple Store -liikkeissä eivät onnistuneet tavalliseen tapaan.
Syytä ongelmiin ei vielä tiedetä, eikä Apple ole erikseen kommentoinut asiaa.
Viimeksi helmikuussa Apple kohtasi osin toimintaongelmia eri palveluidensa osalta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »