Suursuosioon nopeasti noussut Wordle-sanapeli on myyty. The New York Times -sanomalehti osti ilmiöksi nousseen hitin, mediatalo tiedottaa.
Loppuvuodesta 2021 julkaistusta Wordle-sanapelistä on nopeasti tullut todellinen hitti. Josh Wardlen luomuksella on jo miljoonia aktiivipelaajia, ja nyt peli on siirtynyt The New York Timesin omistukseen.
Tarkkaa kauppasummaa ei kerrota, mutta hinnan paljastetaan kuitenkin olevan ”seitsennumeroinen”, siis yli miljoona Yhdysvaltain dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Pelintekijä Wardle kertoi Twitterissä olevansa haltioissaan kaupoista. Mies aikoo varmistaa, että pelaajien edistymistiedot tallentuvat ja siirtyvät uudelle alustajalle asianmukaisesti ja että pelaaminen olisi jatkossakin ilmaista.
The New York Times puolestaan jättää oven auki myös maksullisuudelle todetessaan, että Wordlea voi ”ensi alkuun” pelata ilmaiseksi. Mediatalo haluaa kehittyä englanninkielisen maailman oletusvaihtoehdoksi, ja tavoitteen saavuttamisessa Wordlen kaltaiset pelit ovat tärkeässä asemassa, tiedotteessa todetaan.
Wordlessa käyttäjän on arvattava viisikirjaiminen sana kuudella yrityksellä. Pelaajalle annetaan aluksi muutama vinkki, ja joka päivä odottaa uusi haaste. Wordle on saatavilla vain verkkoversiona, ja hiljattain Applen oli pakko reagoida pelin suosioon App Storen täytyttyä nopeasti kopioista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »