Yle Areenalle vuosi 2021 oli jälleen ennätyksellinen. Ylen mukaan loppuvuoden 2021 suosikkiohjelmat kirittivät Areenan käytön ennätyslukemiin vuositasolla.
Keskimäärin suomalaiset käyttävät Yle Areenaa 70 minuuttia viikossa.
Yle korostaa, kuinka Areenaa käytetään hyvin monipuolisesti ja se tarjoaa sisältöjä erilaisille suomalaisille ja moneen makuun.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Yle Areenan menestys on rakennettu kolmen peruskiven päälle: erinomainen ja monipuolinen sisältötarjonta, palvelun helppokäyttöisyys ja kattava päätelaitetuki. Näiden varassa kehitämme Areenaa edelleen”, sanoo Yle Areenan päällikkö Tanja Iikkanen.
Yle Areenan käyttö älytelevisiossa on kasvanut myös viime vuosina merkittävästi, ja sovelluksia on myös uudistettu entistä paremmiksi ja esimerkiksi suorien lähetysten kuvanlaatua parannettu.
Ylen tutkimuksen mukaan suomalaisista peräti 87 prosenttia pitää melko tai erittäin tärkeänä sitä, että Ylen sisällöt ovat digitaalisesti käytettävissä Yle Areenan välityksellä. Myös uudistunutta Yle-palvelua pidetään tärkeänä: 85 prosenttia suomalaisista haluaa sisältöjä Yle.fi-verkkosivun tai Yle-mobiiliapplikaation kautta. Tulokset ovat vuoden 2021 Ylen arvo suomalaisille -tutkimuksesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tutkimus kertoi Ylen mukaan myös, että myös ne vastaajat, jotka eivät koe saavansa Ylen palveluista vastinetta Yle-verolle, pitävät silti Yle Areenaa tärkeänä.
Erityisiä vetonauloja Areenassa viime aikoina ovat olleet dokumenttisarja Politiikka-Suomi sekä uudet kaudet sarjoista Hullu – hullumpi – yläaste ja Karppi.
“Näemme Yle Areenan meille suomalaisille yhteisenä aarteena, jota rakennamme kotimaisista uusista ja aiemmin tehdyistä kiinnostavista ja toivotuista sisällöistä sekä laadukkaasta kansainvälisestä tarjonnasta. Areena on pärjännyt hienosti kovassa kansainvälisessä kisassa suoratoistojättien kanssa. Se ei ole aiheetta noussut suomalaisten rakastamaksi mediapalveluksi”, sanoo Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila.
Alkuvuoden 2021 Areenassa hitti oli Sisäilmaa-draamasarja, kesällä sellaiseksi nousi musiikkidraama Armi Aavikko – siinä välissä olin elossa. Audiosarja ylitti miljoonan käynnistyksen rajan reilussa viikossa. Elokuussa sarjalla oli jo 4,9 miljoonaa käynnistystä. Kesällä seurattiin myös urheilua: jalkapalloa, olympialaisia ja Jyväskylän MM-rallia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Myös komediasarja Modernit miehet on ollut huippusuosittu, samoin vanhoista draamasarjoista jyräävät vahvoina Kotikatu, Uusi päivä ja Syke. Lapsiperheiden suosiossa ovat erityisesti Ryhmä Hau ja kuunneltavat sadut. Audiotarjonnassa kiinnostaa yhä Knalli ja sateenvarjo, ja myös Tiedeykkönen on hyvin kuunneltu ohjelma. Hyvän mielen sisältöihin kuului lisäksi Pentulive, jolla on jo lähes 20 miljoonaa starttia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »