Suomalainen, kiinalaisen Tencentin pääomistama peliyhtiö Supercell on kertonut perustavansa uuden pelistudion Pohjois-Amerikkaan.
Supercell kertoo uudesta avauksesta yhtiön verkkosivuilla julkaistussa tiedotteessa. ”Avaamme Pohjois-Amerikassa pelistudion tekemään pelejä, joita et ehkä odottaisi meiltä”, kuuluu tiedotteen otsikko.
Tähän asti Supercellin pelikehitys on tapahtunut Suomessa ja yhtiö on keskittynyt tiukasti mobiilipeleihin. Supercell vihjaa nyt tähän tulossa olevasta muutoksesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Supercellin mukaan sen Pohjois-Amerikkaan koottavan tiimin tavoitteena on luoda tulevia pelejä mille tahansa alustalle, ei vain mobiiliin. ”Haluamme rakentaa kunnianhimoisia pelejä, joita pelaajat eivät ehkä odota Supercelliltä”, todetaan Supercellin Pohjois-Amerikan studion johtajan Ryan Wenerin allekirjoittamassa tiedotteessa.
Uuden Pohjois-Amerikan pelistudion tavoitteena onkin yhdistää Pohjois-Amerikasta paras mahdollinen osaaminen, joka tunnetaan loistavista, syvän pelikokemuksen tarjoavista PC- ja konsolipeleistä Supercellin kulttuuriin, joka perustuu itsenäisille tiimeille ja toimintatapaan, jossa tarkoituksena on luoda loistavia pelejä, joita pelataan suurten yleisöjen toimesta jopa vuosien ajan.
Supercellin ilmoituksen mukaan uuden Pohjois-Amerikan pelistudion työntekijät voivat työskennellä joustavasti myös etänä, minkä lisäksi työtä voi tehdä esimerkiksi Supercellin jo vuonna 2011 perustetun San Franciscon toimiston yhteydessä tai muualla Pohjois-Amerikassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäuutisia uudesta Pohjois-Amerikan pelistudiostaan ja sen suunnitelmista Supercell aikoo kertoa, kunhan se on saanut rekrytoitua ydintiimin hankkeeseen.
Supercellin viisi laajasti julkaistua mobiilipeliä – Clash of Clans, Clash Royale, Brawl Stars, Hay Day ja Boom Beach – ovat kaikki saavuttaneet yli miljardin dollarin liikevaihdon, pelejä on ladattu yli 5 miljardia kertaa ja niillä on nykyisinkin yli 250 miljoonaa pelaajaa kuukaudessa. Ensi vuoden 2022 aikana kymmenvuotiaat pelit Clash of Clans ja Hay Day keräävät yhä miljoonia pelaajia joka päivä, ja Supercellin suurimmat hittipelit Clash of Clans ja Clash Royale ovat keränneet yhteensä yli 10 miljardin dollarin liikevaihdon historiansa aikana.
Supercellin historia on siis täynnä valtavaa menestystä, mutta viime vuodet yhtiön liiketoiminta on supistunut, kun aiempien hittipelien jatkoksi ei ole syntynyt lisää vastaavia jättimenestyksiä. Viimeinen Supercellin merkittävä julkaisu, Brawl Stars, on vuodelta 2018.
Tänä vuonna Supercell on kokeillut aiempaa aktiivisemmin uusia lähestymistapoja julkistamalla esimerkiksi kerralla kolme uutta Clash-sarjan peliä (Clash Quest, Clash Mini ja Clash Heroes), jotka ovat toistaiseksi edenneet vaihtelevasti testivaiheeseen myös valituilla testimarkkinoilla julkaistun Everdalen lisäksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Seuraavaksi Supercell näyttää pyrkivän löytämään uutta kasvua myös mobiilipelimarkkinoiden ulkopuolelta laajentaen samalla pelikehitystään maantieteellisesti uudelle alueelle.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »