Apple on alkanut kauppaamaan AppleCare+ -sopimusta uudella tavalla ainakin iPhonen ja Mac-tietokoneiden omistajille ensin itse maksetun huollon jälkeen.
AppleCare+ on vakuutustuote, joka tarjoaa teknistä tukea ja laitteistoturvan, esimerkiksi iPhonen osalta mukaan lukien 12 kuukauden aikana enintään kaksi vahinkotapausta, joista kummastakin peritään lisämaksu: 29 euroa näytön tai takalasin vaurioista tai 99 euroa muista vaurioista. Ilman AppleCare+:aa näiden vaurioiden korjaushinnat liikkuvat sadoissa euroissa. iPhonen AppleCare+-sopimusten hinnat vuositasolla ovat mallista riippuen kuitenkin myös jopa satoja euroja.
Aiemmin Apple on myynyt AppleCare+ -sopimuksia laitteille 60 päivän sisällä Apple-laitteen ostamisesta ja sen aktivoinnista. Nyt uuden laajennuksen myötä AppleCare+:aa tarjotaan kuitenkin ostettavaksi Apple Storessa tai valtuutetussa Apple-huollossa suoritetun, asiakkaan itse maksaman korjauksen jälkeen. Näin asiakkaalle tarjotaan mahdollisuutta maksaa vähemmän mahdollisista tulevista rikkoontumisista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
AppleCare+:n uudesta myyntitavasta on kertonut MacRumors-sivusto käsiinsä saamaan sisäiseen tiedoksiantoon perustuen.
AppleCare+:aa voidaan tarjota ostettavaksi Apple-laitteelle, jos laite on ostettu alle vuosi sitten ja se läpäisee suoritetun korjauksen jälkeen fyysisen tarkastuksen ja diagnostiikkatestit.
MacRumorsin mukaan uusi toimintatapa on nyt käytössä Apple Storeissa ja Applen valtuutetuissa huoltoliikkeissä kaikissa maissa ja alueilla, joissa AppleCare+ on saatavilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple hakee uudella toimintatavalla luonnollisesti lisämyyntiä AppleCare+-sopimuksista, jotka lähtökohtaisesti on hinnoiteltu Applelle kannattaviksi, kuten vakuutuksissa tavallista on, eli keskimäärin Apple ei usko edullisempia korjauksia tarjoavien sopimusten kannattavan asiakkaille.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »