OnePlussan perustajajäsenenä tunnetun ja yhtiön syksyllä 2020 jättäneen Carl Pein uudesta yrityksestä Nothingista on vuodessa kasvanut varteenotettava kuluttajateknologialaitteiden yritys.
Toistaiseksi Nothing on tuonut markkinoille yhden tuotteen, heinäkuun lopulla julkistetut täyslangattomat ear (1) -nappikuulokkeet, mutta tulossa on paljon muutakin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt Nothingin Intian johtajana toimiva Manu Sharma on paljastanut India Todayn haastattelussa Nothingilla olevan työn alla jo viisi tuotetta.
”Eteenpäin mentäessä meidän missiomme on rakentaa tulevaisuutta varten. Kiihdytämme vauhtiamme erittäin nopeasti mitä tulee tuotteiden kehitysputkeen, meillä on jo viisi tuotetta kehitteillä, vauhditamme näitä toteuttaaksemme missiomme ikonisten tuotteiden lanseeraamisesta, ja olemme erittäin innoissamme tästä”, Manu Sharma kommentoi.
Aiempien huhujen mukaan seuraavaksi kuulokkeiden jälkeen Nothingilta olisi tulossa kannettava akku eli varavirtalähde. Nothingin power bankin nimeksi on tulossa yksinkertaisesti Nothing power (1) ja sen julkistusta odotetaan vielä loppuvuoden aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Nothingin on huhuttu lähtevän vuonna 2022 mukaan myös älypuhelinmarkkinoille, mikä asettaa sille samanaikaisesti sekä merkittävästi uusia haasteita kuin myös tarjoaa suuria mahdollisuuksia.
Muista tuotteista ei ole mitään tietoa, mutta suuria yllätyksiä eivät olisi esimerkiksi kuulokemalliston laajentaminen tai muut äänentoistotuotteet, kuten Bluetooth-kaiutin.
Nothingin kuulokkeet ovat erottuneet massasta designillaan sekä varsin hyvällä hinta-ominaisuussuhteellaan. Nothing ear (1) -kuulokkeiden hinta on 99 euroa, ja kuulokkeiden ja erityisesti latauskotelon designissa läpinäkyvyys on hallitsevana elementtinä. Ominaisuuksina kuulokkeet tarjoavat aktiivisen taustamelun vaimennuksen sekä yhdessä latauskotelon kanssa jopa 24 tunnin akunkeston aktiivisen taustamelun vaimennuksen kanssa tai jopa 34 tunnin ilman sitä.
Nothingin kuulokkeista on tullut hittituote, erityisesti uuden yrityksen lähtökohdat huomioiden: osana Nothingin ensimmäisestä vuodesta kertovaa julkaisuaan Carl Pei paljasti hiljattain Nothingin saaneen kuulokkeista jo 320 000 tilausta, joista toistaiseksi 180 000 kappaletta on toimitettu. Kokonaisuutena ennuste tuotteen elinkaaren myynniksi on 600 000 kappaletta, mitä Pei vertasi esimerkiksi Applen alkuperäisen iPodin noin 400 000 kappaleeseen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhteensä Nothing on nostanut rahoitusta yli 74 miljoonaa dollaria. Lokakuussa Nothing kertoi 50 miljoonan dollarin lisärahoituksesta sekä kumppanuudesta Qualcommin kanssa.
Nothing on myös järjestänyt 1,5 miljoonan dollarin joukkorahoituskierroksen, jonka kysyntä ylitti selvästi tarjonnan. Joukkorahoitus toteutettiin samalla hinnalla, jolla Googlen rinnalla toimiva sijoitusyhtiö GV sijoitti yritykseen aiemmin 15 miljoonaa dollaria. Lisäksi enkelisijoittajina yritykseen ovat sijoittaneet alkuvaiheessa yhteensä 7 miljoonaa dollaria iPodin keksijänä Applella ja sittemmin Googlelle myydyn Nestin perustajana tunnettu Tony Fadell, Redditin toimitusjohtaja Steve Huffman, Twitchin perustaja Kevin Lin ja Product Huntin toimitusjohtaja Josh Buckley sekä tubettaja Casey Neistat.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »