Ravintolaruoan tilaus- ja kotiinkuljetuspalveluna parhaimmin tunnetun Woltin asiakaspalvelun heikentyminen on herättänyt paljon keskustelua ja kritiikkiä viime aikoina muun muassa yhtiön Facebook-sivuilla.
Nyt Wolt on reagoinut kitkerään palautteeseen asiakkaille lähetetyllä anteeksipyynnöllä.
Woltin aiemmin hyvin toiminut asiakaspalvelu on viime aikoina kärsinyt pitkistä – pahimmillaan tuntien tai jopa päivien vastausajoista. Erityisen pahasti asiakaspalvelu on kärsinyt ruuhka-aikoina, kuten iltaisin ja viikonloppuisin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Tämä on ymmärrettävästi kestämätön tilanne, kun asialla on kiire. Ja kun vastausaika venyy, alkaa tulla olo, että Woltiin ei voi enää luottaa. Pyydämme tilannetta sydämestämme anteeksi. Olemme ongelmista äärimmäisen pahoillamme, ja teemme tällä hetkellä hartiavoimin töitä sen eteen, että saamme tilanteen korjattua ja vastattua kaikkiin meille laitettuihin viesteihin”, toteaa Woltin maajohtaja Henrik Pankakoski Woltin lähettämässä anteeksipyynnössä.
Pankakosken mukaan Woltin asiakaspalvelussa on pelkästään Suomessa töissä yli 200 ihmistä, mutta viime aikoina nähtyjen haasteiden taustalla on tästä huolimatta se, että syksy on lähtenyt käyntiin Woltilla jopa odotettua kiireisemmin.
”Pelkästään asiakaspalveluun tulleiden viestien määrä on kasvanut toukokuun jälkeen useilla kymmenillä tuhansilla viesteillä per viikko. Emme ole pysyneet tämän mukana jatkuvasta rekrytoinnista ja uusien ihmisten perehdyttämisestä huolimatta. Lisäksi Woltissa on ollut muutamia teknisiä häiriöitä, jotka ovat osaltaan aiheuttaneet ongelmia asiakkaille ja sitä kautta ruuhkauttaneet asiakaspalvelua entisestään”, toteaa Pankakoski.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Hiljattain Woltissa oli esimerkiksi ongelma, jonka takia tilausten teko estyi ainakin osasta ravintoloita.
Woltin maajohtaja Pankakosken mukaan Wolt rekrytoi nyt syksyn aikana useita kymmeniä asiakaspalvelijoita lisää joka kuukausi. ”Viimeisen kuuden viikon aikana jo 45 uutta ihmistä on aloittanut asiakaspalvelussamme, ja sama tahti jatkuu tulevina viikkoina”, sanoo Pankakoski.
Lisäksi Wolt pyrkii parantamaan vuorojen suunnittelua, jotta töissä olisi aina tarpeeksi asiakaspalvelijoita niin hiljaisina kuin kiireisinäkin aikoina. Woltin lähettimäärää pyritään myös jatkuvasti kasvattamaan useissa kaupungeissa, jotta ruuhka-aikoina tilausten toimitukset hoituisivat paremmin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »