Microsoft tiedottaa ostaneensa verkkopohjaisen videoeditorisovellus Clipchampin. Myyntihintaa ei kerrottu.
Microsoft on hankkinut itselleen selaimessa toimivan Clipchampin. Clipchamp on videoiden muokkaamiseen erikoistunut sovellus, jonka ensimmäinen versio julkaistiin jo vuonna 2013. Tätä nykyä palvelulla on jo yli 17 miljoonaa rekisteröityä käyttäjää, jotka työskentelevät sadoissatuhansissa eri yrityksissä.
Myös Microsoft painottaa blogijulkaisussaan Clipchampin hyötyjä nimenomaan työnteon näkökulmasta. Yhtiö kuvailee sovelluksen sopivan hienosti sekä 20 sekunnin mainosten että pidempien ohjevideoiden muokkaamiseen, ja se aiotaan tulevaisuudessa liittää osaksi Microsoft 365 -tuotepakettia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clipchamp sisältää monenlaisia työkaluja esimerkiksi värimaailman, toistonopeuden ja muiden kuvaominaisuuksien muokkaamiseen. Sovelluksesta on myös helppo jakaa videoita sosiaaliseen mediaan, ja luomukset voi tallentaa Goole Driven kaltaisiin pilvipalveluihin vaivatonta jatkokäyttöä silmällä pitäen.
Viimeisen vuoden aikana Clipchampin käyttäjäkunta on kasvanut kohisten, ja nyt verkkopohjainen sovellus siirtyy Microsoftin alaisuuteen. Diilin kauppahintaa ei paljastettu julkisuuteen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »