Kiinalainen Xiaomi käyttää erikoista strategiaa: yhtiö tuo laitteensa myyntiin ennakkoon ilmoitettuun aikaan ja rajoitetuissa erissä. Tämä tapa on johtanut tilanteeseen, jossa laitteet voidaan myydä loppuun jo parissa minuutissa myynnin alettua. Esimerkiksi viime elokuussa uutisoimme Xiaomin myyneen 100 000 puhelinta 90 sekunnissa. Tällä kertaa laitteet eivät loppuneet aivan näin nopeasti, mutta pitkään ei kuitenkaan jouduttu odottamaan.
Android Community kertoo puhelinten tulleen myyntiin ”sinkkujen päivänä”, joka on Xiaomin uuden varatoimitusjohtaja Hugo Barran mukaan vastine ystävänpäivälle. Sinkkujen päivänä ihmiset juhlistavat rakkaidensa sijaan sinkkuna olemista, ja Xiomi näyttää todistaneen, että ystävänpäivän tapaan myös sinkkujen päivä sopii hyvin bisnekselle.
Tarkempia lukuja myynneistä tarjoaa Techinasia, jonka mukaan Xiaomi toi sinkkujen päivänä myyntiin yhteensä 380 000 laitetta. Määrä jakautuu MI3-, Hongmi- ja 2S-älypuhelinten kesken, joita kutakin toimitettiin 110 000 kappaletta. Tämän lisäksi Xiaomi toi myyntiin myös 50 000 digisovitinta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
MI3-älypuhelimet myytiin loppuun ensimmäisten kolmen minuutin aikana ja Hongmi-puhelimet loppuivat lähes yhtä nopeasti. Tämä toi Xiaomille noin 107 miljoonan juanin, eli noin 13 miljoonan euron myyntitulot. Yhtiön mukaan kyse oli ensimmäisestä kerrasta, kun sadan miljoonan juanin myyntiraja rikottiin kiinalaisessa Tmall-nettikaupassa.
Tuotot nousivat yhteensä yli 300 miljoonaan juaniin ensimmäisten 30 minuutin aikana ja Xiaomilla on mennyt hyvin myös sinkkujen päivän huippumyyntien jälkeen. Esimerkiksi viime viikolla yhtiö myi 100 000 WCDMA Hongmi-puhelinta neljässä minuutissa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »