Merkittävien brändivalmistajien tablettitoimitusten odotetaan jopa laskevan kuluvalla neljännellä neljänneksellä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna, kertoo DigiTimes Research.
Näiden tablettitoimitusten odotetaan nyt yltävän 42,15 miljoonaan, mikä merkitsisi 18,1 prosentin kasvua edeltävältä kolmannelta neljännekseltä, mutta 2,5 prosentin laskua vuodentakaisesta.
Brändättyjen tablettien asemaa syövät myös niin sanotut nimettömät ”white-box-tabletit”, joita aasialaisvalmistajat valmistavat ja joiden päälle lopulta lyödään jokin tuntematon brändi. Tablettimarkkina on myös kypsymässä, mutta silti merkittävän kasvun kääntyminen jopa laskuksi on suuri muutos markkinoilla – jos näin siis lopulta todella käy.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen markkinaosuuden odotetaan kasvavan uusien iPad Airin ja Retina-näytöllisen iPad minin myötä takaisin noin 50 prosenttiin Samsungin pysyessä kakkospaikalla. Amazonin odotetaan nousevan kolmanneksi ja Lenovon, Asuksen ja Acerin vievät sen jälkeen seuraavat sijat. Uuden Nexus 7:n myyntiä DigiTimes Reseach kuvailee odotettua heikommaksi, minkä myötä Googlen ennustetaan putoavan seitsemännelle sijalle.
Erilaisten kannettavan ja tabletien välillä olevien Windows-hybridilaitteiden myynnin odotetaan nousevan hiljattain tapahtuneiden Windows 8.1:n ja Intelin suoritinten lanseerauksien myötä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »