Googlen omistama YouTube on kertonut ostaneensa intialaisen sosiaalisen median kaupankäyntiin erikoistuneen startup-yrityksen Simsimin.
Kaupan ehtoja ei ole kerrottu, mutta TechCrunchin kahden lähteen mukaan Simsim arvostettiin yli 70 miljoonan dollarin eli noin 60 miljoonan euron arvoiseksi. Aiemmin Simsim oli ehtinyt nostaa rahoitusta yhteensä 17 miljoonaa dollaria useammalla rahoituskierroksella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Intialaisyritys on suunnannut palvelunsa pienyrityksille, joille se on tarjonnut verkkokauppamahdollisuuksia videoiden ja sisällöntuottajien kautta. Yhtiön sovellus on yhdistänyt paikalliset yritykset, some-vaikuttajat ja asiakkaat.
Valtavan väestön Intia on erittäin tärkeä markkina-alue myös YouTubelle sekä laajemmin Googlelle. YouTubella on Intiassa kuukausitasolla yli 450 miljoonaa aktiivista käyttäjää.
YouTuben mukaan se ei aio tehdä Simsimin Intiassa tarjoamiin palveluihin välittömiä muutoksia ja Simsim-sovellus jatkaa toimintaansa toistaiseksi itsenäisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Google kertoi aiemmin sitoumuksestaan investoida 10 miljardia dollaria Intiaan tulevina vuosina.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »