Facebookissa voi ennen pitkää korostaa asiantuntemustaan erikoismerkillä. Facebook tiedottaa ryhmissä alkavasta kokeilusta.
Facebookissa on tuhansittain ryhmiä, joissa leviää jos jonkinlaista tietoa. Monet todella ovatkin perillä asioista, mutta joidenkin tieto perustuu parhaimmillaankin valistuneisiin arvauksiin. Tämän ongelman Facebook pyrkii ratkaisemaan uusilla Expert-asiantuntijamerkeillä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ryhmien ylläpitäjät voivat myöntää asiantuntijamerkkejä henkilöille, joiden tietävät tietävän keskimääräistä enemmän käsiteltävistä aiheista. Vaikkapa harrastekalastajien ryhmässä entinen ammattitroolari voisi ansaita itselleen asiantuntijamerkin ja täten ikään kuin paremman aseman kysymyksiin vastailevien ravintoketjussa.
Asiantuntijamerkki näkyy käyttäjän profiilikuvakkeen yhteydessä samalla tavalla kuin ryhmien ylläpitäjien merkit, mutta merkittäviä lisävapauksia se ei tarjoa. Asiantuntijaksi merkattu ei siis ole sama asia kuin ylläpitäjä, vaan kyse on ikään kuin statuksesta.
Asiantuntijoiksi merkatut voivat kuitenkin osallistua erityisiin kyselytuokioihin, joissa ryhmien jäsenet voivat tiedustella aiheeseen perehtyneiltä vaikkapa juuri kalastusvinkkejä. Lisäksi ylläpitäjät voivat kutsua mukaan asiantuntijoita myös ryhmän ulkopuolelta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Asiantuntijamerkkiä ei vielä julkaista kaikille, vaan sitä koekäytetään ensin rajatummin. Facebookin mukaan se saapuu lähipäivinä joihinkin kuntoilu- ja peliaiheisiin ryhmiin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »