Facebookin suunnitelmat mainosten tuomisesta Oculus-virtuaalitodellisuusalustalle ovat ajautuneet vastatuuleen, UploadVR-sivusto uutisoi. Mainoskokeiluun lupautunut VR-peli pyörsi päätöksensä.
Facebook kertoi hiljattain alkavansa mainostaa Oculus-virtuaalitodellisuusalustallaan. Esimerkiksi VR-peleihin ja muihin sovelluksiin saisi yhtiön suunnitelmien mukaan pian lisättyä vaikkapa pelien sisältöön liittyviä mainoksia, mutta kuluttajia kaavailut eivät ole miellyttäneet. Mainoskokeilun koekaniiniksi lupautunut Blaston-peli on nyt vetäytynyt testistä.
Blaston-toimintaseikkailun kehittäjä Resolution Games kertoo saaneensa käyttäjiltä äkäisen palautevyöryn. Eritoten kantansa osoittaneita kismitti mainosten uhka pelissä, josta on jo ennestään maksettu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Arvostamme kaikkea saamaamme palautetta viime viikolla alkaneesta Oculus-mainoskokeilusta Blastonissa ja muissa videopeleissä. Olemme kuulleet järkeviä kannanottoja ja ymmärrämme nyt, ettei Blaston ole paras ehdokas tällaisen mainostestin suorittamiseen. Näin ollen testausta Blastonissa ei jatketa”, Resolution Gamesin toimitusjohtaja Tommy Palm kommentoi.
Palmin puheet jättivät takaoven raolleen mainostestin jatkamiselle muissa Resolution Gamesin VR-peleissä. Kenties mainoskokeilua jatketaan ilmaispeleissä, mutta ensivaikutelma on silti selvä: käyttäjät eivät pidä Oculus-alustalla mainostamista hyvänä ajatuksena.
Facebookin tuloista valtaosa, noin 97 prosenttia, on peräisin mainonnasta, mutta Oculus-alustalla niitä ei ennen tuoretta kokeilua ole nähty.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »