Spotify on julkaissut uuden Greenroom-sovelluksen. Sen on määrä haastaa Clubhouse ja muut live-äänikeskusteluineen.
Spotify osti aiemmin tänä vuonna Locker Roomin, urheiluteemaisia äänikeskusteluja tarjonneen sovelluksen, haastaakseen alkuvuodesta runsaasti huomiota keränneen Clubhousen. Locker Roomissa keskusteltiin yksinomaan urheilusta, Greenroomin tarjonta taas on monipuolisempaa. Keskusteluja voi järjestää aiheesta kuin aiheesta, Spotify kertoo.
Greenroom toimii Locker Roomin tavoin, vaikka sen ulkoasusta onkin muokattu hyvin spotifymainen. Keskusteluihin osaa ottaakseen on liityttävä erilaisiin ryhmiin, joissa keskitytään tietystä aiheesta turisemiseen. Keskustelun ylläpitäjä voi myös tallentaa rupattelut ja julkaista ne myöhemmin podcastina.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotify aikoo hyödyntää Greenroomissa käyttäjien kuunteluhistoriaa musiikkipalvelun puolella. Greemroomiin kirjaudutaan Spotify-tunnuksin, ja käyttäjät saavat ilmoituksia esimerkiksi seuraamiensa podcast-juontajien keskusteluiltamista.
Ensi alkuun Greenroomin keskusteluihin voi ottaa osaa 1 000 ihmistä, ja myöhemmin määrää on tarkoitus entisestään nostaa. Ylläpitäjät voivat myös mykistää käyttäjiä monipuolisesti pitääkseen desibelitasot kurissa, ja lisäksi yleisö voi palkita hyvin suoriutuneet keskustelijat Locker Roomistakin tutuilla, ”jalokiviksi” kutsutuilla virtuaalikannustimilla.
Spotifyn Greenroom-sovellus on nyt julkaistu sekä Androidille että iOS:lle. Ensi alkuun se keskittyy yksinomaan käyttäjien tuottamaan sisältöön, mutta myöhemmin saatetaan nähdä muunkinlaisia kuvioita, Spotify lupailee. Artistiyhteistyökään ei liene poissuljettu ajatus.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »