
Twitterin liikevaihdosta valtaosa, alkuvuonna 899 miljoonaa dollaria, kertyy mainonnasta, jonka liikevaihto kasvoi nyt 32 prosenttia. Loput 137 miljoonaa dollaria liikevaihdosta tuli datan lisensoinnista ja muusta. Tältä osin liikevaihto kasvoi alkuvuonna 9 prosentilla.
Liikevoittoa Twitter teki tammi-maaliskuussa 52 miljoonaa dollaria, kun vuotta aiemmin liiketulos oli vielä 7 miljoonaa dollaria tappiolla. Twitterin nettotulos oli 68 miljoonaa dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitterin ilmoittama aktiivisten päivittäisten käyttäjien määrä kasvoi 20 prosentilla vuotta aiemmasta ja 7 miljoonaa edellisneljänneksestä 199 miljoonaan alkuvuonna.
Twitterin käyttäjämäärän kasvu ei kuitenkaan onnistunut ylittämään odotuksia, minkä lisäksi Twitterin kuluvalle neljännekselle antama 980 miljoonan – 1,08 miljardin dollarin liikevaihto-ohjeistus petti markkinoiden odotukset.
Twitterin osakekurssi romahtikin 11,5 prosentilla pörssin jälkikaupankäynnissä tulosjulkistuksen jälkeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viime kuukausien aikana Twitter on kertonut monista kehitysaskeleista palvelussa. Esimerkiksi Twitter Spaces -toiminto on haastamassa hittisovellukseksi nousseen Clubhousen live-äänikeskusteluissa, ja Twitter kehittää uutta maksullista Super Follow -toimintoa kuin myös on tuomassa mahdollisuuden tipata muita käyttäjiä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla





Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »