Twitter kasvatti alkuvuonna tammi-maaliskuussa liikevaihtoaan 28 prosentilla 1,036 miljardiin dollariin.
Twitterin liikevaihdosta valtaosa, alkuvuonna 899 miljoonaa dollaria, kertyy mainonnasta, jonka liikevaihto kasvoi nyt 32 prosenttia. Loput 137 miljoonaa dollaria liikevaihdosta tuli datan lisensoinnista ja muusta. Tältä osin liikevaihto kasvoi alkuvuonna 9 prosentilla.
Liikevoittoa Twitter teki tammi-maaliskuussa 52 miljoonaa dollaria, kun vuotta aiemmin liiketulos oli vielä 7 miljoonaa dollaria tappiolla. Twitterin nettotulos oli 68 miljoonaa dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitterin ilmoittama aktiivisten päivittäisten käyttäjien määrä kasvoi 20 prosentilla vuotta aiemmasta ja 7 miljoonaa edellisneljänneksestä 199 miljoonaan alkuvuonna.
Twitterin käyttäjämäärän kasvu ei kuitenkaan onnistunut ylittämään odotuksia, minkä lisäksi Twitterin kuluvalle neljännekselle antama 980 miljoonan – 1,08 miljardin dollarin liikevaihto-ohjeistus petti markkinoiden odotukset.
Twitterin osakekurssi romahtikin 11,5 prosentilla pörssin jälkikaupankäynnissä tulosjulkistuksen jälkeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viime kuukausien aikana Twitter on kertonut monista kehitysaskeleista palvelussa. Esimerkiksi Twitter Spaces -toiminto on haastamassa hittisovellukseksi nousseen Clubhousen live-äänikeskusteluissa, ja Twitter kehittää uutta maksullista Super Follow -toimintoa kuin myös on tuomassa mahdollisuuden tipata muita käyttäjiä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »