Applen yksityisyysparannuksista on tehty valitus Saksassa, Financial Times uutisoi. Mediayhtiön pelkäävät mainostulijensa puolesta.
Yhdeksän suurta yhtiötä Saksassa on jättänyt paikallisviranomaisille valituksen Applen paljolti kohua herättäneistä yksityisyysparannuksista. Käyttäjän kannalta parannukset ovat positiivisia, mutta mediayhtiöt pelkäävät mainostulojensa puolesta Apple-kansan saadessa mahdollisuuden sovellusten välisen seurannan estämiseen iPhonella.
Valituksen jättäneiden yhtiöiden joukossa on Saksan suurimpia mediatoimijoita sekä muun muassa Facebook. Applea syytetään pääasiassa määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä, jonka seurauksena valituksen tekijät pelkäävät menettävänsä paikoin jopa 60 prosenttia mainostuloistaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muun muassa Facebook on aiemminkin syyttänyt Applea kovin sanoin sen uusista yksityisyysparannuksista, joita jopa lykättiin alkuperäisestä aikataulusta. Mainostulot ovat Facebookin kaltaisille toimijoille elinehto, eikä niiden kohdentaminen välttämättä onnistu yhtä hyvin Applen uudistusten astuttua voimaan.
Mediatalot perustelevat valitusta myös käyttäjien eduilla. Mikäli Applen parannukset otetaan käyttöön laajalti, eivät käyttäjät enää löytä yhtä kiehtovaa sisältöä niin helposti kuin ennen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Myös Ranskassa on jo ehditty jättää hyvin samankaltainen valitus. Viranomaiset käsittelivät tapauksen, mutta eivät löytäneet syytä rangaista Applea, Apple Insider kertoo. Nähtäväksi jää, kuinka Saksassa suhtaudutaan asiaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »