Facebook aikoo nousta äänipalvelujen johtajaksi sosiaalisen median maailmassa. Tuore blogipäivitys kertoo todellisesta uusien käyttömahdollisuuksien vyörystä.
Facebook pyrkii monipuolistamaan pääsovelluksen käyttökokemusta tarjoamalla jatkossa entistä enemmän vaihtoehtoja myös äänipainotteiseen sisältöön mieltyneille. Luvassa on uutta niin podcastien kuin keskustelutilaisuuksienkin ystäville, ja kenties erikoisin ajatus ovat äänipainotteiset tarinapäivitykset, Soundbitesit.
Facebookin mukaan Soundbites-päivitykset ovat ikään kuin Instagramin lyhyet Reels-videot, mutta ilman videokuvaa. Luvassa on siis äänipäivityksiä, joilla sisällöntuottajat voivat vaikkapa kertoa kuulumisiaan tai jakaa vinkkejä tuttavien kesken.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Pidempikestoisen sisällön ystäville Facebook suunnittelee omaa podcast-alustaansa, jossa voisi sekä tuottaa että kuunnella sisältöä ja halutessaan selailla Facebookia samanaikaisesti. Live Audio -keskustelut puolestaan haastavat suositun Clubhouse-sovelluksen menestysreseptin, aivan kuten aiemminkin huhuttiin.
Luvassa on myös tapoja tuotteistaa uutta äänisisältöä ja ansaita esimerkiksi Facebookissa julkaistavilla podcasteilla. Päähuomio on Facebookin mukaan kuitenkin oleva itse sisällössä, eikä niinkään kaupallisuudessa.
Facebook ei toistaiseksi kertonut tarkkoja aikatauluja uusien äänipalveluidensa julkaisulle.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »