Facebookin omistamaan Instagram-kuvanjako- ja yhteisöpalveluun ovat tulossa pian mukaan ensimmäistä kertaa mainokset. Nyt Instagram on paljastanut, miltä mainokset tulevat näyttämään.
Mainokset tulevat Instagramin tavallisten kavereiden päivitysten sekaan niin sanottuina sponsoroituna päivityksinä vastaavalla tavalla kuin myös Facebookiin on viime vuosina ilmaantunut yhä enemmän mainontaa osaksi palvelun uutisvirtaa.
Instagramissa keskiössä ovat tietenkin kuvat. Tavallisesta päivityksestä mainokset tuleekin erottamaan lähinnä sponsoroidusta julkaisusta kertovasta merkinnästä kohdassa, josta tavallisesti löytyy tieto päivityksen ajankohdasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Instagram tulee lanseeraamaan ja tekemään mainontaa tutuksi käyttäjille näyttämällä ensi viikolla omaa ohesta löytyvää mainostaan.
Lisäksi Instagram on kertonut, että se tulee tekemään yhteistyötä vain Instagramia jo hyvällä maulla käyttävien brändien kanssa. Näin pyritään välttämään käyttäjien kapinointia mainoksia vastaan. Käyttäjille tullaan myös tarjoamaan mahdollisuus valita piilotettavaksi tietyn mainostajan mainos, jollei siitä pidä.
Facebook hankki Instagramin miljardikaupalla viime vuonna. Tähän asti Instagram on ollut kaikilla tavoin täysin ilmainen käyttäjilleen. Jatkossa sen käytöstä käyttäjät tulevat ”maksamaan” katselemalla mainoksia osana muuta palvelun sisältöä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Instagram on erittäin suosittu palvelu: noin kuukausi sitten se kertoi, että sillä on yli 150 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää. Tulevina viikkoina Instagram on viimein tulossa virallisena sovelluksena myös Windows Phoneille.
Tulevaisuudessa Instagramiin lienee tulossa myös videomainoksia. 15 sekunnin mittaiset videot tulivat osaksi palvelua kesällä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »