Clubhouse-sovellus on noussut nopeasti suureen suosioon viime kuukausien aikana – ja saanut monet suuremmat palvelut Twitteristä Facebookiin – ja jopa LinkedIniin – kehittämään omia kilpailevia palveluita.
Clubhousen idea ovat live-äänikeskustelut huoneissa, joiden ylläpitäjät voivat nostaa mukaan osallistujia myös kuuntelijoista.
Oman Clubhousen kanssa kilpailevan Twitter Spaces- palvelun kehittämisen lsiäksi Twitter on käynyt keskusteluja viime kuukausina myös Clubhousen ostamisesta, raportoi Bloomberg.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Bloombergin mukaan Twitter ja Clubhouse kävivät neuvottelua kaupasta, jossa potentiaalinen arvostus Clubhouselle olisi ollut peräti 4 miljardia dollaria eli noin 3,4 miljardia euroa. Lähteiden mukaan neuvottelut kuitenkin katkesivat eivätkä jatku enää. Yksittäistä syytä neuvottelujen katkeamiselle ei ole tiedossa.
Twitter kieltäytyi kommentoimasta raporttia.
Vasta huhtikuussa 2020 alun perin avattu Clubhouse-palvelu nosti viimeksi rahoitusta tammikuussa, jolloin yhtiö arvostettiin 1 miljardin dollarin, noin 850 miljoonan euron, arvoiseksi. Aiemmin tällä viikolla Bloomberg raportoi jo yhtiön käyvän nyt keskusteluja sijoittajien kanssa uudesta rahoituksesta 4 miljardin dollarin arvostuksella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Twitterin kanssa käytyjen neuvottelujen tyssättyä, Clubhouse alkoi tutkia, olisiko järkeä nostaa sen sijaan rahoitusta samalla arvostuksella”, todetaan tilanteesta Bloombergin raportissa.
Clubhouse-sovellus on vasta saatavilla iPhoneille. Android-sovellus on työn alla, mutta tarkkaa tietoa julkaisuaikataulusta ei ole. Lisäksi Clubhouseen rekisteröityminen vaatii edelleen kutsun.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »