Tammi-maaliskuu 2021 oli jälleen menestyksekäs vuosineljännes sovelluskaupalle. Ennätyksiä rikottiin, ja rahaa kului enemmän kuin koskaan, App Annien tilastoista selviää.
Koronapandemia siivitti sovelluskaupan viime vuonna ennätysmäiseen lentoon, eikä kasvu osoita minkäänlaisia hiipumisen merkkejä, pikemminkin päinvastoin. Tammi-maaliskuussa 2021 sovelluksiin käytettiin Androidilla ja iOS:llä yhteensä ennätykselliset 32 miljardia Yhdysvaltain dollaria, eli noin 27,3 miljardia euroa.
Vuoden 2020 vastaavaan ajankohtaan nähden kasvua oli noin 40 prosenttia sekä Androidilla että iOS:llä, mikä tarkoittaa yhteensä 7,6 miljardin euron kokonaiskasvua sovelluskaupalle. Ennätyksellisestä 27,3 miljardin euron potista noin 17,9 miljardia on peräisin Applen App Storesta, 9,4 miljardia puolestaan Androidin Google Playsta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Android-kansa käytti alkuvuodesta rahansa pääasiassa peleihin, sosiaalisen median palveluihin ja muihin viihdesovelluksiin, kun taas Applen alustoilla mainiosti menestyivät peli- ja viihdesovellusten lisäksi myös video- ja kuvanmuokkausohjelmat.
Androidilla sovelluksia ladattiin alkuvuodesta noin 24 miljardia kertaa, iOS:llä puolestaan noin yhdeksän miljardia kertaa.
Kun molempien kauppojen lukemat ynnätään yhteen, olivat ladatuimmat sovellukset TikTok, Facebook, Instagram, Telegram ja WhatsApp. Tuottoisimpien kärkeen kiilasivat YouTube, TikTok, Tinder, Disney+ ja kiinalainen Tencent Video.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Eniten käyttäjiä oli Facebookilla, WhatsAppilla, Facebook Messengerillä, Instagramilla ja Amazon-sovelluksella.
Ladatuimmat pelit olivat Join Clash 3D, Among Us!, DOP 2: Delete One Part, Phone Case DIY sekä Free Fire. Parhaiten tuottivat ROBLOX, Genshin Impact, Coin Master, kestomenestyjä Pokémon GO sekä Honour of Kings.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »