Telegramiin tulee mainoksia ja maksullista lisäsisältöä. Uudistuksista kertoo Telegramin perustaja Pavel Durov Telegram-kanavallaan.
Telegram-pikaviestisovellus on esimerkiksi WhatsAppin pahimpia kilpailijoita. Tasaisesti kasvaneella sovelluksella on jo puolisen miljardia aktiivikäyttäjää maailmanlaajuisesti, mutta rahoituspuolella on suuri tarve muutoksille. Tähän asti palvelun perustaja, venäläinen Pavel Durov on rahoittanut kahdeksan vuoden ajan Telegramia omasta pussistaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ensi vuoden puolella Telegramiin ilmestyy mainoksia ja maksullisia lisätoimintoja. Yksityiskäyttäjille palvelu säilyy ilmaisena, mutta yritys- ja tehokäyttäjille on luvassa maksua vastaan tarjottavia erikoisominaisuuksia.
Maksullisista lisäominaisuuksista ei toistaiseksi ole sen tarkempaa tietoa, mutta kaikki nykyiset toiminnot pysyvät ilmaisina jatkossakin.
Perustaja Durovin mukaan mainoksia varten on kehitetty oma alustansa, eikä mainonnasta ole tulossa tungettelevaa tai häiritsevää. Kaikki käyttäjät eivät välttämättä edes huomaa muutoksia, Durov vakuuttelee.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Telegramin myynti suuremmalle toimijalle ei perustajan mukaan ole vaihtoehto. Esimerkiksi WhatsApp myytiin Facebookille vuosia sitten, mutta vastaavaan ratkaisuun ei Telegram-tiimi aio turvautua.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »