Nordea on kertonut suorittavansa sunnuntaina 22. marraskuuta tietojärjestelmissään välttämättömiä muutos- ja ylläpitotöitä, joiden myötä palveluissa tulee olemaan käytännössä koko sunnuntain kestävä laaja palvelukatko.
Nordean palvelukatko alkaa aamuyöllä sunnuntaina 22.11 kello 01.00. Korttien osalta sen arvioidaan päättyvän noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00 Palvelut ovat poissa käytöstä siis lähes koko sunnuntain ajan.
Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksamisen pitäisi onnistua rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu. Katko vaikuttaa myös maksamiseen sellaisissa sovelluksissa ja palveluissa, joihin Nordean maksukortti on lisätty maksuvälineeksi. Nordean maksukorteilla ei katkon aikana voi myöskään maksaa verkkokaupassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Kaikkia teknisiä muutos- ja ylläpitotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin. Pahoittelemme katkosta asiakkaillemme koituvaa haittaa ja kehotamme kaikkia varautumaan siihen esimerkiksi tekemällä tarpeelliset hankinnat jo lauantaina ja varaamaan sunnuntaille käteistä rahaa tarpeen mukaan”, Nordean henkilöasiakkaista vastaava johtaja Jani Eloranta kertoo.
Nordean puhelinasiakaspalvelu on avoinna sunnuntaina klo 9–17, mutta katkon aikana sieltä saa vain yleisneuvontaa. Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja Nordean mukaan palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät.
”Viestimme katkosta laajasti ennakkoon, jotta tieto saavuttaisi kaikki asiakkaamme. Katkon aikana kerromme ajantasaista tietoa katkon etenemisestä verkkosivuillamme nordea.fi, asiointikanavissamme sekä sosiaalisessa mediassa”, Eloranta korostaa.
Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä palvelukatkon ajan sunnuntaina 22.11. klo 01.00–21.00:
- Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
- Käteisen nosto kauppojen kassalta
- Korttimaksaminen suurelta osin
- Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut
Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä palvelukatkon ajan sunnuntaina 22.11. klo 01.00–24.00:
- Laskunmaksuautomaatit
- Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
- Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
- Tunnistautuminen Nordean palveluihin (Tunnuslukukortti, tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus)
- Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (E-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
- E-maksu
- Maksuliikenne ja maksupalvelut
- Nordea Wallet
- Nordea Investor
- Siirto, MobilePay
Katko koskee myös Nordea Rahoituksen maksukortteja Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard sekä palveluita kuten OmaLuotto, Nettiluotto, Autoluoton tiedot 24/7 ja Nordea Rahoitus Portaali.
Palvelukatko vaikuttaa myös henkilöasiakkaiden asiakaspalveluun numerossa 0200 3000 sekä yritysten Nordea Business Center asiakaspalveluun numerossa 0200 2121. Asiakaspalvelu on auki sunnuntaina klo 9–17, mutta asiakaspalvelussa ei voi katkon aikana hoitaa henkilökohtaisia pankkiasioita, koska asiakas ei voi tunnistautua palveluun pankkitunnuksillaan.
Korttien sulkupalvelu 020 333 toimii katkon aikana normaalisti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Päivitys kello 9.39: Muutettu otsikkoa. Palvelukatko 22. marraskuuta on ensi viikon sunnuntaina.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »