Samsung Electronics aikoo uudistaa koko brändi-identiteettinsä ensi vuoden alussa, kertovat lähteet australialaiselle Channel Newsille. Samsungin uudistuminen tulee tapahtumaan 8.-11. tammikuuta järjestettävien CES-messujen yhteydessä.
Uudistuksessa muun muassa Samsungin oheinen sininen logo tulee tietojen mukaan jäämään historiaan. Jatkossa eri tuotelinjat tulevat erottumaan selvemmin toisistaan. Kantavana teemana brändiuudistuksessa on myös halu siirtyä korealaislähtöisyydestä ennen kaikkea globaaliksi brändiksi.
Samsungin kerrotaan pestanneen brändiuudistuksesta vastamaan Scott Bedburyn, joka aiemmin työskennellyt muun muassa Niken sekä Starbucksin kanssa. ”Jopa mainonta tulee muuttumaan niin, että tuotteet yhdistetään lifestyle-aktiviteetteihin kuten Nikekin toimii”, kertoo yksi lähde.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samalla Samsung aikoo panostaa jatkossa myös enemmän ohjelmisto-osaamiseen. Samsungin tavoitteena on muuttaa strategiaansa muiden ideoiden kopioinnista omaan luomiseen.
”Samsung haluaa muuttua oikeaksi markkinoiden luojaksi, eikä vain nopeaksi seuraajaksi. Tämä vaatii kahta asiaa: erottuvien ohjelmistoalustojen rakentamista sekä ekosysteemiä”, toteaa Samsung Electronicsin toimitusjohtaja Kwon Oh-hyun. Oh-huynin kommenteista kertoo The Korea Times.
”Talouden odotetaan kohtaavan 2013 jälleen hitaan palautumisen vuoden. Kulutuselektorniikka-ala on merkittävässä muutoskohdassa. Tämä on uusi trendi, jota Samsung ei ole kokenut. Ei kehitystä merkitsee, että ei ole tulevaisuutta”, Kwon Oh-hyun vielä kommentoi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsungilta voidaankin odottaa yhä kasvavia panoksia Androidin kustomoimiseen Samsungin näkemyksen mukaiseksi, minkä ohella Samsung jatkaa myös esimerkiksi oman MeeGo-taustaisen Tizen-käyttöjärjestelmän kehitystä yhdessä Intelin kanssa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »