Nokia on perustanut uusia MyNokia-tilejä useille eri sosiaalisen median alustoille.
MyNokia-tilit löytyvät jo ainakin Facebookista, Instagramista ja Twitteristä.
Tileillä tullaan niiden esittelyn perusteella kertomaan Nokia Smart TV -älytelevisioista, Nokia-suoratoistolaitteista, Nokia-kuulokkeista sekä muista lisävarusteista. Nokia-puhelimiin liittyen kävijät ohjataan edelleen Nokia Mobile -tilien pariin. Nokia Mobile -tilejä ylläpitää HMD Global, joka markkinoi ja myy Nokia-perus- ja älypuhelimia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia on viime aikoina laajentanut brändilisensoinnin kumppanuuksiaan.
Aiemmin Nokia lisensoi brändinsä puhelimia myyvälle suomalaiselle HMD Globalille. Nokian ja HMD Globalin sopimus tuli voimaan 1. joulukuuta 2016. Sopimus on kymmenvuotinen ja kattaa puhelinten lisäksi tablettilaitteet ja lisävarusteet.
Vuoden 2019 lopulla Nokia-brändi laajeni lisensoituna älytelevisioihin Intian markkinoilla yhteistyössä verkkokauppa Flipkartin kanssa. Tämän vuoden elokuussa Flipkart-yhteistyö laajeni Nokia Media Streamer -Android-TV-lisälaitteella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi heinäkuussa Nokia kertoi uudesta yhteistyökumppanista RichGo Technologysta, joka esitteli kolmet uudet Nokia-kuulokkeet Kiinan markkinoille. Myöhemmin lokakuun aikana HMD Global kertoi tuovansa yhdet näistä kuulokkeista myyntiin myös kansainvälisille markkinoille.
Lisäksi aivan lokakuun lopulla, viime viikolla, kuultiin uutinen myös Nokia-älytelevisoiden ja -suoratoistolaitteiden saapumisesta myös Euroopan markkinoille StreamView’n tuomana.
StreamView on Nokia-brändin lisensointikumppani yksinoikeudella Euroopassa älytelevisioiden ja suoratoistolaitteiden osalta, ja se vastaa tuotteiden markkinoinnista ja jakelusta. Toistaiseksi on kerrottu myyntiintulosta vielä tänä vuonna Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä.
Nokia ei ole eritellyt brändilisensoinnista sille kertyviä tuloja. Ne ovat osa Technologies-yksikköä, jonka myynnistä valtaosa kertyy patenttilisensoinnista. Laajempi teknologia- ja brändilisensointi ovat huomattavasti vähäisemmässä asemassa. Syyskuussa 2019 Nokia kertoi ryhtyneensä yhteistyöhön brändien lisensointiin erikoistuneen toimiston Global Iconsin kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokian mukaan sen brändi on erittäin tunnettu (90+ % ihmisistä maailmanlaajuisesti), ja brändi tunnetaan luotettavuudesta ja laadusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »