VR on saanut lipunmyyntikanaviensa uudistuksen lähes valmiiksi yksityisasiakkaiden osalta.
VR on uudistanut kaikki lipunmyyntikanavansa vaiheittain kesästä 2019 lähtien. VR:n uusittu verkkosivu ja -kauppa löytyvät nyt suoraan vr.fi-osoitteesta.
Uudella sivustolla paikanvalinnassa ei enää käytä Adoben Flash-teknologiaa, mikä parantaa sekä käytettävyyttä että toimivuutta, erityisesti mobiiliatteilla. Uusi sivusto on muutenkin aiempaa helppokäyttöisempi ja selkeämpi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kauko- ja lähiliikenteen junaliput saa ostettua samasta osoitteesta uudelta verkkosivustolta tai VR Matkalla -sovelluksesta. Uusia lipunmyyntikanavia on kehitetty vaiheittain yhdessä asiakkaiden kanssa, perustuen asiakkaiden haastatteluihin, testauksiin ja palautteeseen. Vanha verkkosivusto on palvellut kehitysvaiheen ajan uuden rinnalla.
”Uusi verkkosivustomme on selkeämpi ja sujuvampi käyttää, sekä ilmeeltään huomattavasti raikkaampi kuin vanha. Esimerkiksi paikan valinta vaunukartalta helpottuu, kun paljon puhutun Flash-laajennuksen käytöstä päästiin viimein luopumaan”, kertoo VR:n digitaalisista palveluista ja markkinoinnista vastaava Vanessa Lehtinen.
Aivan valmis VR:n uudistus ei vielä ole. Uuden verkkosivuston kehitys jatkuu yhä, ja esimerkiksi yöjuna- ja yritysasiakkaiden palvelut tulevat uudelle sivustolle saataville vasta myöhemmin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yöjuna- ja yritysasiakkaat ohjataan uudelta sivustolta toistaiseksi vanhan verkkokaupan puolelle niin, ettei asiakkaan tarvitse itse selvittää, miltä sivustolta mikäkin junalippu ostetaan. Vanha verkkokauppa palvelee vielä toistaiseksi taustalla, kunnes viimeisetkin lipputuotteet on kehitetty uusiin kanaviin.
”Vaiheittainen uudistus on mahdollistanut palveluiden jatkuvan kehittämisen asiakkaiden palautteeseen perustuen. Sen ansiosta uusi sivusto ja VR Matkalla -sovellus vastaavat nyt aidosti paremmin asiakkaiden tarpeisiin. Haluamme jatkossakin tarjota aina vain parempia palveluita ja sopivimpia tuotteita kaikille asiakkaillemme. Jatkamme edelleen aktiivista kehitystyötä ja kuuntelemme herkällä korvalla asiakkaiden palautetta ja toiveita”, Lehtinen kertoo.
Yhtenä VR:n myyntikanavien uudistuksen seurauksena peruutusturvan ostaja voi tarvittaessa perua matkan itsepalveluna sivustolla, kun tähän saakka peruutus on vaatinut soiton asiakaspalveluun tai erillisen lomakkeen täyttämisen. Myös jo varatun sarjalippumatkan voi tarvittaessa peruuttaa helposti itsepalveluna uusissa kanavissa oman profiilin kautta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »