YouTube Shorts -lyhytvideoiden koekäyttö on alkanut Intiassa, Google tiedottaa. Shorts-videoilla YouTube pyrkii haastamaan TikTokin.
Google-omisteinen videopalvely YouTube kerää kuukausittain reilut kaksi miljardia katselukertaa maailmanlaajuisesti. Nyt koekäyttöön ilmestyneet Shorts-lyhytvideot ovat YouTuben seuraava uudistus, ja suora kilpailija TikTokille.
Shorts-videot ovat lyhyitä, kestoltaan enintään vain 15-sekuntisia, ja niiden kuvaaminen on tarkoituksella tehty helposti. Googlen mukaan käyttäjien on helppo liittää yhteen useita videopätkiä, kuvata ilman käsiä ajastintoiminnolla ja elävöittää sisältöä alati kasvavalla musiikkikirjastolla. Myös videon toistonopeutta voi muuttaa yksinkertaisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Shorts-videoille on tulossa oma plus-merkkiä muistuttava painikkeensa YouTuben tekijänäkymän alapalkkiin, ja näkyvyyttä ne saavat suoraan videopalvelun päänäkymästä. Shorts-videoita on helppo katsella, ja seuraavaan videoon siirtyminen tapahtuu ylös ja alas suuntautuvilla pyyhkäisyillä.
YouTube Shorts -videoita on nyt alettu testata Intiassa. Googlen mukaan ominaisuus on yhä kehitysvaiheessa, ja tulevaisuudessa sitä pyritään kehittämään käyttäjäpalautteen perusteella. Myöhemmin se myös julkaistaneen laajemmin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »