Nokian yhdeksi uudeksi markkinointistrategiaksi sosiaalisessa mediassa näyttäisi olevan nousemassa Applelle, ja välillä muillekin, vinoilu aina tilanteen antaessa siihen aiheen.
Nyt Nokia tarttui Applen kartoista paljastuneeseen navigointiongelmaan, jonka myötä karttasovellus ohjasi ihmisiä lentokentän kiitotielle Fairbanksissa, Yhdysvaltojen Alaskassa. Useampia henkilöitä ajoi ongelman vuoksi alueelle, joille heillä ei olisi pitänyt olla mitään asiaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia vastasi Twitterissä käyttäen Applen tuttua mainosslogania ”There’s an app for that” (”Sitä varten on sovellus”) ja viittaamalla omiin HERE-karttoihinsa.
Saa nähdä, kuinka suuren suosion Nokian tuore twiitti kerää. Applen julkaistua värikkään iPhone 5c:n Nokia twiittasi kiitoksensa Applelle ja totesi imitoinnin olevan paras imartelun tapa. Kyseinen twiitti keräsi hurjan suosion ja yli 40 000 jakoa eli uudelleentwiittausta.
Sosiaalisen median nousun myös mobiilialan eri toimijat kuittailevat toisilleen jatkuvasti ja se on ainakin toistaiseksi noussut jonkinmoiseksi trendiksikin uuden ajan markkinointina. Applen ohella Nokian hampaisiin ovat joutuneet muun muassa Samsungin kamerapuhelimet.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Did you know there’s an App for that? #Apple http://t.co/VkiiS5fvmo pic.twitter.com/InemRHY6Cu
— Nokia (@nokia) September 26, 2013
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »