Instagram esitteli kesällä 2018 IGTV:n uudeksi osaksi suosittua sovellustaan, minkä lisäksi IGTV tuotiin tarjolle myös omana erillisenä sovelluksenaan.
IGTV:ssä oli tarkoitus esittää pidempiä videojulkaisuja, ja sillä Instagram haastoi eritoten YouTuben.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
IGTV jäi kuitenkin sivuraiteelle eivätkä sen sisältämät sisällöt ole herättäneet suurta kiinnostusta. Alkuvuodesta 2020 olikin helppo todeta, että IGTV on ollut floppi.
Instagram ei kuitenkaan ole luovuttanut IGTV:n kanssa, vaan on jatkanut kehitystyötä ja ilmoittanut nyt merkittävästä muutoksesta. Ensi kertaa IGTV:n osaksi on nimittäin tulossa mainoksia – ja Instagram aikoo YouTuben tavoin jakaa mainostulot IGTV:hen sisältöä julkaisevien kanssa. Sisällöntuottajat saavat 55 prosenttia videoidensa yhteydessä esitettävien mainosten tuotoista.
Mainosten lisäämisellä Instagram pyrkii luonnollisesti houkuttelemaan lisää ja kiinnostavampia sisällöntuottajia IGTV:n pariin, kun sisältöjen luominen muuttuu heille tuottavammaksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainosten ohella Instagram on kertonut IGTV-live-videoiden yhteyteen olevan tulossa Badges-merkkien, joita ostamalla fanit voivat osoittaa tukeaan sisältöjen tuottajille. Merkin ostamalla saa sen esille nimensä viereen ja oman käyttäjänimensä näkyviin tukijoiden listalle sekä käyttöönsä erityisen sydän-reaktion.
Aluksi IGTV-mainokset tulevat vain Yhdysvaltoihin ja sielläkin yhteistyössä aluksi noin 200 sisällöntuottajan kanssa näiden videoiden yhteyteen. Luonnollisesti ajan myötä tavoitteena on kuitenkin laajentuminen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »