Applen Beats-brändistä vastaava johtaja vaihtuu.
Tähän asti Beatsia vetänyt Luke Wood on jättämässä Applen huhtikuun lopussa. Beatsin vetovastuun itselleen ottaa jatkossa pitkään Applella työskennellyt ja toistaiseksi jo Apple Musicia ja Applen kansainvälisen sisällön tiimiä johtanut Oliver Schusser, joka jatkaa myös entisissä tehtävissään. Apple Musicia Schusser on johtanut reilun vuoden ajan.
Tieto muutoksista paljastui CNET-sivuston raportoimana sen saatua käsiinsä Applen internet-ohjelmistoista ja palveluista johtoryhmässä vastaavan johtajan Eddy Cuen yhtiön sisäisesti lähettämän sähköpostin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple osti Beatsin 3,2 miljardin dollarin kauppahinnalla vuonna 2014. Sen Beats Music -musiikkipalvelu toimi sittemmin pohjana Apple Musicille, minkä lisäksi Apple on jatkanut laajan kuulokevalikoiman myymistä Beats-brändin alla.
Apple-pomo Cue myönsi sähköpostissaan, ettei aika ole ilmoitukselle johtajamuutoksesta ideaali mutta on Beatsin etu pitää liiketoiminta käynnissä nykyisessä koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessakin. Cuen mukaan ”Apple pysyy sitoutuneena Beats-brändiin ja sen tärkeyden säilyttämiseen osana musiikkiportfoliota”.
Hiljattain ilmassa on ollut huhuja, joiden mukaan olisi voinut ajaa Beats-brändiä alas esitellessään jatkossa lisää kuulokkeita oman brändinsä alla. Toisesta suunnasta tällaiset väitteet kuitenkin tyrmättiin – ja Apple on esitellyt uusia Beats-brändättyjä kuulokkeita lisää aivan viime aikoinakin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kuulokkeiden lisäksi Beats-brändi on käytössä yhä ilmaisen Apple Music -radiokanavan Beats 1 -nimessä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »