Startup- ja teknologiatapahtuma Slushia ei järjestetä tänä vuonna.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Slush kertoo päättäneensä olla järjestämättä Slush 2020 -tapahtumaa koronaviruspandemian takia. Marraskuulle suunnitellun tapahtuman sijaan Slush keskittyy tänä vuonna kehittämään yrittäjyyskoulutusohjelma Slush Academyn ja kasvuyrittäjyyteen keskittyvän Soaked by Slush -median lisäksi uusia tapoja tukea kasvuyrityskenttää vaikeiden aikojen yli.
”Kasvuyritykset tarvitsevat tämän kriisin keskellä enemmän tukea kuin kenties koskaan aiemmin. Sen takia keskitämme kaiken energiamme löytääksemme parhaat mahdolliset tavat kasvuyritysten auttamiseen juuri nyt. Slushia tarvitaan tässä ajassa ympäri vuoden, ei ainoastaan kahtena päivänä marraskuussa”, taustoittaa Slushin toimitusjohtaja Miika Huttunen.
Slush 2020 -tapahtuma oli tarkoitus järjestää 19. – 20. marraskuuta Messukeskuksessa, Helsingissä. Tapahtuman suunnittelu oli jo hyvässä vauhdissa, mutta lipunmyyntiä ei ollut vielä aloitettu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Slushin missio on aina ollut auttaa suomalaisia yrittäjiä ja kasvuyrityksiä, jotka kohtaavat koronaviruspandemian vuoksi ennennäkemättömiä haasteita, kuten myös Slush itse. Vaikka vuosittainen päätapahtumamme on aina ollut Slushin kruununjalokivi ja vuoden kohokohta koko kansainväliselle yhteisöllemme, ihmisten terveys ja turvallisuus menee kaiken muun edelle. Olemme tehneet päätöksen olla järjestämättä Slush 2020 -tapahtumaa”, jatkaa Huttunen.
Slushin päätapahtuman 25 000 osallistujasta yli puolet on perinteisesti saapunut Helsinkiin ulkomailta.
“Ihmisten hyvinvoinnin lisäksi halusimme ottaa päätöksessämme huomioon myös kasvaneet taloudelliset riskit jotka ulottuvat koko yhteisöömme. Jos olisimme joutuneet perumaan 25,000 hengen pääpahtumamme lähempänä marraskuuta, taloudelliset seuraukset olisivat olleet merkittävät paitsi Slushille, mutta myös kumppaneillemme, alihankkijoillemme sekä kaikille tapahtuman osallistujille”, Huttunen kertoo.
Käytännössä Slush on sen kokoluokan tapahtuma, että moniin kuluihin olisi tullut sitoutua jo kuukausia ennen itse tapahtumaa. Tästä syystä tapahtuman mahdollinen peruminen myöhemmin tai osallistujamäärän jääminen tavoitteista ovat merkittäviä riskejä, joita Slush ei lopulta halunnut ottaa. Slushin omistaa voittoa tavoittelematon Startup-säätiö.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Päätapahtumansa järjestämisen sijaan Slush kertoo keskittyvänsä löytämään uusia tapoja auttaa koronaviruspandemian kanssa kamppailevia yrittäjiä. Slushin työstää tällä hetkellä muun muassa uusia tapoja yhdistää kasvuyrittäjiä ja sijoittajia sekä luoda yhteistyötä suuryritysten ja kasvuyritysten välille. Lisäksi Slush jatkaa Slush Academya, Soaked by Slushia ja tutkimustoimintaa.
“Slush perustettiin vuonna 2008 taantuman keskelle luomaan rakentamaan uutta kasvua ja luomaan uskoa tulevaan – haluamme tehdä saman myös nyt. Ratkaisujen löytäminen on aina ollut osa Slushin DNA:ta. Emme luovuta koronaviruksen edessä, ja toivomme etteivät luovuta kasvuyrittäjätkään”, Huttunen tiivistää. “Slush lähettää voimia kaikille, joita koronaviruspandemia koskettaa”, päättää Huttunen.
Slushin päätapahtuma aiotaan järjestää seuraavan kerran Helsingissä vuoden 2021 lopulla.
Slushin lisäksi Startup-säätiö omistaa useita yhteisöjä, kuten Junctionin, Wave Venturesin, The Shortcutin ja osan Maria 01 -kampuksesta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »