Tablettilaitteiden markkina pysyi vuonna 2019 varsin vakaana. Maailmanlaajuisesti yhteensä toimitettujen laitteiden määrä laski tutkimusyhtiö IDC:n mukaan 1,5 prosenttia vuodesta 2018 ja oli 144,1 miljoonaa.
Markkinaosuuksissa tablettilaitteiden toimituksista nähtiin vuoden 2019 aikana pienempiä muutoksia kuin älypuhelimissa.
Tablettimarkkinoiden selkeä ykkönen oli edelleen Apple iPadeillaan. Kun markkinakakkosen ja -kolmosen Samsungin ja Huawein tablettilaitteiden toimitukset hieman kutistuivat, kasvatti Apple toimituksiaan tutkimusyhtiö IDC:n mukaan 15,2 prosentilla 49,9 miljoonaan. Tämä nosti sen markkinaosuuden 29,6 prosentista 34,6 prosenttiin koko vuoden osalta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen uusi edullisempi iPad vastasi loppuvuonna loka-joulukuussa 65 prosentista sen iPad-toimituksia. Applelta odotetaan uuden sukupolven iPad Pro -malleja nyt vuoden alkupuoliskon aikana.
Samsungin markkinaosuus tablettilaitteissa vuonna 2019 ylsi 15,1 prosenttiin ja Huawein 9,8 prosenttiin. Markkinoiden kärkiviisikon täydentävät erityisesti Yhdysvalloissa vahva Amazon.com 9,0 prosentin ja Lenovo 5,9 prosentin osuuksillaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »