Windows Phone -sovelluskauppa näyttää vihdoinkin hyvää kasvua, vaikka kilpailu onkin rajua Applen App Storea ja Google Play -kauppaa vastaan.
Todd Brix, Windows Phone -kaupan johtaja, kertoo Windows Phone kehittäjien blogissa alustan saavuttaneen yli 9 miljoonaan päivittäisen transaktion (sovelluksen ja sovelluksen sisäisen oston) rajan. Tämä tekee 270 miljoonaa kuukaudessa, eli 70 miljoonaa enemmän kuin kesäkuussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jatkaakseen alustan kasvua ja luodakseen kehittäjille uusia mahdollisuuksia Microsoft haluaa jakaa mainostajille UDID-koodeja (Unique Device ID), joiden avulla pystytään jokainen Windows-puhelin yksilöimään. Tämä tarkoittaa paremmin kohdistettua mainontaa. Microsoft vakuuttaa kuitenkin, että käyttäjää ei tunnisteta minkään henkilökohtaisen tiedon perusteella. Jos tämä kuitenkin häiritsee, niin seurannasta voi myös irtisanoutua.
Apple aikoinaan salli myös UDID-koodien käytön, mutta iOS 5.0:n jälkeen se esti niiden käytön potentiaalisen väärinkäytön riskien vuoksi, esimerkiksi haitta- ja vakoiluohjelmien takia. Varsinkin, jos sovelluksissa liikkuu rahaa on sovelluskehittäjillä motivaatiota käyttää UDID-koodia hyödykseen tai käyttäjän seuraamiseen.
Microsoft kertoi myös päivittäneensä kehittäjien Dev Centeriä, joka tarjoaa nyt aiempaa yksityiskohtaisempia tietoja sovellusten menestymisestä kaupassa ja kertyneistä tuloista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »