Apple on vahvistanut, että sen syksyllä 2018 myyntiin tuodussa iPhone XR -älypuhelimessa on ongelmia, jotka ovat nyt johtaneet puhelimen osittaiseen toimimattomuuteen brittioperaattori O2:n verkossa. O2 on markkinoiden toiseksi suurin operaattori Isossa-Britanniassa.
iPhone XR on erittäin suosittu puhelinmalli, sillä se on ollut maailman myydyin yksittäinen älypuhelinmalli jokaisella vuosineljänneksellä lanseerauksensa jälkeen vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä syyskuun 2019 loppuun asti.
Apple iPhone XR
- iOS
- Lasi + alumiini
- 6,1" IPS LCD + True Tone -näyttö
- 3D-kasvojentunnistus
- 12 Mpiks. kamera
- Apple A12 Bionic -piiri
Syystä tai toisesta nyt realisoituneet yhteensopivuusongelmat iPhone XR:n ja O2:n verkon välillä johtavat yhteyksien toimimattomuuteen. Esimerkiksi puhelut, tekstiviestit tai mobiilidata eivät välttämättä toimi osalla käyttäjistä. Puheluita ei voi soittaa tai vastaanottaa ja mobiilidata toimii parhaimmillaankin epäluotettavasti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Asiasta kertovan BBC:n haastattelemien käyttäjien mukaan iPhone XR on menettänyt yhteyden verkkoon jopa useita kertoja päivässä. Uudelleenkäynnistys voi auttaa ongelmaan hetken muttei pysyvästi.
”Työskentelemme läheisesti kumppaniemme kanssa ratkaistaksemme ajoittaisen ongelman, joka vaikuttaa osaan asiakkaistamme jotka käyttävät iPhone XR:ää”, kommentoi O2:n edustaja BBC:lle.
Myös Apple vahvisti korjauksen olevan jo kehitteillä. ”Olemme tietoisia ongelmista, joka aiheuttaa katkoja verkkoyhteyteen joillakin O2:n käyttäjillä, ja tulemme tarjoamaan korjauksen tulevassa ohjelmistopäivityksessä”, Apple kommentoi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Korjauksen julkaisun aikataulusta ei ole toistaiseksi tarkempaa tietoa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »