Sovelluksiin kulutettiin tänä jouluna sovelluksiin noin 277 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria, Sensor Towerin tilastot paljastavat. Kyseessä on uusi ennätys.
Sovelluksiin käytettiin maailmanlaajuisesti 277 miljoonaa dollaria, noin 248 miljoonaa euroa, joulun aikana. Kuunaan aiemmin ei sovelluskauppa ole jouluna käynyt yhtä vinhasti, ja esimerkiksi vuoteen 2018 verrattuna kasvua oli peräti 11,3 prosenttia.
Joulun sovelluskaupasta valtaosa, noin 76 prosenttia, suuntautui peleihin. Tilastoissa on huomioitu sekä sovelluksen sisäiset ostot että uusien sovellusten kauppa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Joulun kaupasta noin 70 prosenttia on peräisin Applen App Storesta, jossa rahaa kulutettiin noin 173 miljoonaa euroa. Androidin Google Playn osuus on täten noin 75 miljoonaa euroa.
Joulun juhlapyhien myynti vauhditti myös koko joulukuun sovelluskauppaa, joka sekin kasvoi kahdeksan prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Yhteensä Androidin Google Play -kaupassa ja Applen App Storessa kulutettiin joulukuussa noin 4,5 miljardia euroa.
Tilastoja tarkasteltaessa kannattaa ottaa huomioon, etteivät lukuihin sisälly Kiinan valtavan Android-markkinan ostot. Kiinassa Google Play -kauppa on korvattu vaihtoehtoisilla palveluilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »