Facebook on ostanut aiemmin tämän vuoden aikana pienen Packagd-startup-yrityksen, joka kehitti uutta YouTube-videoihin liittyvää ostoskokemusta erityisesti unboxing-videoihin perustuen.
Facebookin yritysostosta raportoi Bloomberg, joka kertoo Facebookin nyt suunnittelevan live-lähetyksenä toimitettavaa ostostoimintoa osaksi Marketplace-markkinapaikkaansa.
Facebookin suunnitelmana on käytännössä siis televisiosta tutun ostos-tv:n perusidean, tuotteiden kattavan esittelyn ja helpon ostosmahdollisuuden tarjoamisen, tuominen Facebookin sisälle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Packagd oli vasta päässyt alkuun toiminnassa ja pienellä vuonna 2017 perustetulla yrityksellä oli vain viisi työntekijää. Yrityksen oli perustanut entinen pääomasijoittaja Eric Feng ja se oli kerännyt rahoitusta 7,5 miljoonaa dollaria. Packagdin tiimin pääosa siirtyi Facebookin palkkalistoille syyskuussa.
Facbook testasi jo aiemmin viime vuonna Thaimaassa uutta palvelua, jossa live-lähetyksissä esiteltiin erilaisia tuotteita. Tämä kokeilu on sittemmin suljettu mutta nyt Facebook valmistelee uutta palvelua.
”Kuten olemme kertoneet aiemmin, tutkimme tapoja tarjota ostajille helpon tavan kysyä kysymyksiä ja tehdä tilauksia live-videolähetyksen aikana”, vahvisti myös Facebookin edustaja Bloombergille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook ja sen omistama Instagram ovat pikku hiljaa kasvattaneet toimintojaan, joilla pelkän mainosten esittämisen sijaan myös itse kaupanteko onnistuu suoraan palveluissa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »